خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور مطرح کرد:

انتقاد از ضعف مدیریت در روزهای برفی/ مدیر نباید بدنبال پرکردن جیب خود باشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۴۰

دادستان کل کشور گفت: در نظام جمهوری اسلامی مدیر باید با رعایت قواعد و ضوابط اسلامی باید حرکت کرده و دنبال این نباشد که از مسوولیت خود جیب خود را پر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در بیست و یکمین گردهمایی مسوولان حقوقی که در ستاد ناجا برگزار شد با بیان اینکه دشمن با ایجاد یاس و ناامیدی و سلب اعتماد از مردم سعی دارد به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، گفت: ایجاد یاس و ناامیدی و سلب اعتماد از مردم را نباید دست کم گرفت این نظام تولد و استمرارش متکی بر خدا و حضور مردم همیشه در صحنه بوده و باید این حضور مردم را با هر قیمتی که می‌توانیم ارج نهیم و اجازه ندهیم مورد هجمه دشمن قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه گاهی هم در برخی مسائل، مسئولان و مدیران بهانه دست دشمن می‌دهند و دشمن از این بی‌تدبیری‌ها که از ضعف مدیران دیده می‌شود بهره‌برداری می‌کند. مدیران اگر لایق و مدبر باشند نباید اجازه دهند یک حادثه طبیعی تبدیل به جریانی شود که دشمن از آن استفاده کند.

او ادامه داد: دشمن مترصد است تا از ضعف مدیریت استفاده و به نفع خود بهره‌برداری کند به طور مثال در چند روز گذشته شاهد ضعف مدیریت بودیم که ایجاد نارضایتی برای مردم کرد. مدیر باید چنان برنامه‌ریزی کند که یک حادثه با کمترین هزینه به نتیجه مطلوب برسد و ما می‌گوییم انشاءالله این مدیران غرض عامدانه نداشتند،اما اگر نمی‌توانند مدیریت کنند، عذخواهی کرده و مسوولیت را به دیگران واگذار کنند. اگر مدیر نمی‌تواند در یک شهر کلان مدیریت کند آن را رها کرده یا اگر وزیری نمی تواند یک وزارتخانه را مدیریت کند و به رسالت خود جامه عمل بپوشاند، عذرخواهی کند البته این عذرخواهی فقط نباید به صورت شفاهی باشد بلکه باید مسوولیت را به افراد توانمند بسپارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دستگاه قضا وظیفه دفاع از حقوق عمومی و عموم مردم را دارد، بیان کرد: ما در داستانی کل کشور با توجه به اینکه دفاع از حقوق عمومی را برعهده داریم وارد این عرصه شدیم و پیگیری می‌کنیم. در شب گذشته نیز وقتی متوجه شدیم در فرودگاه امام شرایط بدی ایجاد شده از دادستان خواستیم تا ماجرا را پیگیری کند. متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی اخلاق را کنار می‌گذارد تاکسی‌دار و هر کسی که وظیفه‌ای برعهده دارد به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده و مجموعه‌ای دست به دست هم می‌دهند تا با ضعف مدیریتی باعث نارضایتی مردم شوند و مردم شعار بدهند "مدیر بی‌کفایت؛ خجالت خجالت".

او ادامه داد: مدیر وظیفه دارد در صحنه حضور داشته و از نزدیک با مسائل برخورد کند وظیفه مدیر این نیست که پشت میز بنشیند و چای بخورد همه ما در بخشهای مختلف برای عنوان و پستی که داریم حقوق می گیریم و باید در خدمت مردم باشیم و سلامت، توان و عرضه خود را باید برای خدمت به مردم استفاده کنیم. مردم انتظار مدیریت مدبرانه و توام با صداقت و کفایت دارند اگر مدیر صداقت و تدبیر نداشته باشد، چرا مسوولیتی را می‌ پذیرد؟

منتظری با بیان اینکه در خدمت مردم نباید سیاسی کاری داشته باشیم، گفت: خط مدیریت و خدمت به مردم از کارهای سیاسی جداست. مدیر نباید سیاسی کاری‌ها را برای اداره جامعه استفاده کند، چراکه این کار زهر و کشنده است. در نظام جمهوری اسلامی مدیر باید با رعایت قواعد و ضوابط اسلامی باید حرکت کرده و دنبال این نباشد که از مسوولیت خود جیب خود را پر کند، مدیر یک حقوق مشخص قانونی دارد و باید به مردم خدمت کند اگر قرار باشد پست را سنگری برای پر کردن جیب خود قرار دهد، وای بر ماست آیا حساب قیامت را نباید بکنیم؟

او با شاره به فرمایش حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه خاطرنشان کرد: محور وحدت در جامعه به فرموده حضرت زهرا (س) رهبری امام معصوم است در زمان حیات امام معصوم آن چیزی که می ‌تواند موجب وحدت شود امامت است و در زمان غیبت هم امام تکلیف مردم را مشخص کرده است. امروز در جامعه ما محور وحدت ولی فقیه است همانگونه که امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و در طول ده سال عمر پربرکتش در سخت ترین شرایط در وضعیتی که کشور با انواع توطئه‌های دشمن رو به رو بود کسی که محور دفع این توطئه‌ها بود امام راحل بود. پس از رحلت امام در طول این 29 سال نیز که دشمن هرگز دست از دشمنی اش برنداشته و توطئه خود را به انواع مختلف اجرا کرده کسی که توانست با تعیین سیاستها نقشه‌های دشمن را برملا کند مقام معظم رهبری بود.

او با تاکید بر اینکه مهمتر از وحدت جامعه وحدت کسانی است که مسوولیت امنیت را در جامعه ایجاد می کنند بیان کرد: ایجاد امنیت در جامعه مهمترین سرمایه کشور است اقتدار یک ملت در مسائل سیاسی فرهنگی و اجتماعی مرهون وجود امنیت است. اگر امنیت نباشد امکان پیشرفت در مراکز تحقیقاتی و اقتصادی وجود نخواهد داشت. همچنین سیاسیون نمی توانند خط مشی سیاسی خود را تبیین کنند و مردم از زندگی خود لذت نمی برند. فرهنگ جامعه به جد آسیب دیده و ارکان نظام به خطر می افتد. امنیت مقوله ای است که پیشرفت کشور مرهون وجود آن است.

او با بیان اینکه امنیت سه ضلع دارد خاطرنشان کرد: یک ضلع امنیت نیروی انتظامی و نیروهای مسلح هستند ضلع دیگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و ضلع سوم دستگاه قضاست. و باید بین این سه ضلع تعامل و هم افزایی وجود داشته باشد چرا که قطعا در ایجاد امنیت نقش بی بدیل خواهند داشت اما اگر هماهنگی نباشد این موتور صحیح کار نخواهد کرد. معتقدم بین دستگاه قضایی نیروی انتظامی و امنیتی باید هم افزایی در حد اعلا وجود داشته باشد. به عنوان کسی که مسوولیت در دستگاه قضا دارد معتقدم دادستان های ما در سراسر کشور مسوولیت دفاع از حقوق عمومی را عهده دار هستند و از برداشتن هیچ گامی که بتواند در هم افزایی با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی موثر باشد دریغ نخواهند کرد. سیاست ما در دستگاه قضا و دادستانی کل کشور که نظارت بر دادسراها را در کل کشور برعهده دارد هم افزایی با نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی است و این جزوی از سیاست ها و راهبردهای انکار ناپذیر ماست که باید با نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی هم افزایی داشته باشیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن با تمام توان برنامه ریزی می کند خاطرنشان کرد: دشمن تمام توان خود را به کار می گیرد و برنامه هایش را از طریق فضای مجازی هدایت می کند و عناصری را به مزدوری می گیرد و کار را به جایی می رساند که گویا اولین وظیفه رئیس جمهور کشوری مانند آمریکا این است که صبح از خواب پا نشده توئیت کند و به اغتشاشگران خط دهد و از آنها حمایت کند. البته ما اعتقاد نداریم همه کسانی که در اعتراضات شرکت کردند مزدوران دشمن هستند خط اعتراض به حق مردم باید از مزدوران جدا شود. مردم متوجه شدند که دشمن قصد بهره برداری از آنها را دارد و همان تعداد اندک که اعتراض خود را برملا کرده بودند از مزدوران کشور جدا شدند.

منتظری ادامه داد: تعداد اندکی که در این میدان باقی ماندند که طبق بررسی ها و بازجویی هایی که ما انجام دادیم مشخص شد این افراد بسیار اندک فریب خورده بودند اینها جوانان و نوجوانان فریب خورده ای بودند که مورد سوءاستفاده قرار گرفته شدند به طور مثال نوجوان 15-16 ساله ای که پرچم را پایین کشید و آتش زد از کسی پول گرفته بوده قطعا این نوجوان کلاس نهم به جایی وابستگی ندارد و به خاطر اندکی پول فریب این مزدور را خورده است ما می دانیم منشاء این پولها کجاست؟ اما استفاده این مزدوران از چهار نوجوان و جوان ناپخته و خام نشان می دهد که اینها چقدر به استیصال افتادند. دشمن با همه تلاشی که انجام داد و همه هزینه‌هایی که کرد اما حضور مردم در صحنه همچون آبی بر آتش بود و حضور نیروی انتظامی برای امنیت در مقابل دشمن قابل تحسین بود.

وی افزود: قطعا دشمن دست از دشمنی اش برنمی‌دارد و برنخواهد داشت کما اینکه بعد از آن قائله یک ماه پیش دوباره فعالیت های خود را شروع کردند و فراخوان می دهند و از فضای رها شده و جهنمی خودشان یعنی فضای مجازی استفاده می کنند تا عده ای را فریب داده تا در دهه مبارک فجر تجمعی را داشته باشند و باید حواسمان باشد بیدار باشیم و توطئه های دشمن را دنبال کنیم . دشمن به دنبال ایجاد آشوب است اما می داند به هدفش نمی رسد همانطور که در طول این نزدیک به 40 سال به اهدافش نرسیده است اما آسیب هایی را وارد می کند.

او خاطر نشان کرد: وظیفه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیروی پلیس سنگین است ما در صحنه با اقتدار حضور داریم و اجازه نمی دهیم دشمن به اهداف خود برسد و قطعا تیر دشمن به سنگ خواهد خورد. ما وظیفه داریم در ایجاد امنیت در جامعه تلاش کنیم. مسوولیت ناجا نیز در این زمینه بزرگ و خطیر است و به اذن الله باید در مقابل توطئه های دشمن ایستاده و با تمام قوا به صحنه بیاید و حضور مقتدرانه داشته باشد که دشمن از این حضور بیم داشته باشد.

منتظری با اشاره به اوضاع نابسامان منطقه ای تصریح کرد: امروز در منطقه ای زندگی می کنیم که در چهار طرف آن آتش اختلاف و توطئه از ناحیه صهیونیسم وجود دارد. کشور افغانستان در ماه گذشته با حضور داعش مردم بی دفاع به آتش کشیده شدند. در پاکستان، عراق، سوریه همین وضعیت وجود دارد اما به حمدالله ما از نعمت بزرگ امنیت که خداوند به ما ارزانی داشته و محصول سربازان امام زمان (عج)، نیروی سپاه و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی است بهره مند هستیم و باید آن را ارج نهیم. شرایط کشور به گونه ای است که باید در صحنه حضور داشته و مراقبت های لازم را انجام دهیم.

او در ادامه با تشکر از نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: وظیفه خود می دانم به عنوان یک شهروند و هم به عنوان مسوول قضایی دادستان کل کشور از زحمات ارزشمند نیروی انتظامی در طول سال‌ و در همه عرصه‌ها خصوصا حضور مقتدرانه‌اش در حوادث ماه گذشته و اغتشاشاتی که توسط دشمن نابکار طرح ریزی و هدایت می شد تشکر کنم. نیروی انتظامی با تدبیر و حوصله و دادن هزینه های ارزشمند این قائله و اغتشاش را به آرامش تبدیل کرد. از فرماندهی نیروی انتظامی و معاونان آن و فرماندهان و نیروهایی که توانستند به وظیفه خود یعنی آرامش بخشی به جامعه به نحوی مطلوب عمل کنند سپاسگذاری می‌کنم.

او ادامه داد: هرگز خدمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و استقرار ثبات در جامعه برای انظار مردم و مسوولان و مقامات و همچنین فرماندهی معظم کل قوا پوشیده نیست.

دادستان کل کشور با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) در توصیف نیروهای مسلح در عهدنامه مالک اشتر گفت: نکته ای در این کلمات است که باید همیشه مدنظر خدمتگذاران به جامعه قرار گیرد. لشکریان و کسانی که مسوولیت ایجاد امنیت در کشور را دارند بارو و دژ محکمی برای جامعه هستند و نکته قابل توجه این است که باید قید به اذن الله نیز در کنار آن بیاید یعنی وقتی کار برای خداو توام با معنویت و ذکر و یاد خدا و هدف الهی باشد قطعا مورد توجه خداوند هم قرار می گیرد.

او ادامه داد: در همه کشورها نیروهای مسلح اعم از ارتش و پلیس به معنای دژ محکم هستند اما ویژگی شما بر این است که مصداق به اذن الله هستید. هدف شما خدمت برای جلب رضایت الهی است.

منتظری خاطرنشان کرد: در آموزش‌های خود این جهت را باید تقویت کنید که خدمت توام با معنویت باشد اگر خدمت توام با معنویت باشد هم اثر ارزشمند معنوی و لذت معنوی دارد و هم مورد لطف الهی قرار خواهد گرفت. شما در نظامی خدمت می کنید و نیروی انتظامی نظامی هستید که فرماندهی آن با یک مجتهد عادل و فرد فرهیخته ای است که مسیر رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) را طی می‌کند. بنابراین باید هدفتان خدمت توام با معنویت باشد.

دادستان کل کشور در پایان صحبت‌هایش درباره ارائه کارت ضابط عام گفت: کارت های ضابطین عام صادر شده و به صراحت در قانون آمده است تا نیروی انتظامی بتواند آموزش های لازم را به این افراد داده و این قطعا به نفع نیروی انتظامی و مردم نیز خواهد بود. البته در خصوص ضابطان خاص نیز نقش مهمی در تحقق عدالت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز