خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

تازه‌ترین خبرها درباره استخدام نهضتی‌ها و پرداخت حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۸۶

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تازه‌ترین خبرها درباره استخدام نهضتی‌ها، پرداخت حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان و برخورد با تخلفات سوادآموزان را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی باقرزاده؛ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ساختمان سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت استخدام آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که در حال حاضر طرح آن در مجلس در حال بررسی است، اظهار داشت: در سال 95 قانون اصلاح تعیین تکلیف آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مصوب شد که براساس آن آموزش و پرورش را مجاز می‌کرد که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از میان مربیان پیش‌دبستانی، نیروهای خرید خدمات، آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و حق التدریسی‌های غیرمستمر تامین کند.

وی با اشاره به اینکه اما پس از آن طرح دیگری مطرح شد که اگر این نیروها تغییر وضعیت شوند باید استخدام هم شوند گفت: البته این طرح هم اکنون مورد مخالفت کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفته و این طرح از صحن برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون برگشته و در حال حاضر پیش‌نویسی درباره طرح و مدل استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تهیه شده است. ما به عنوان سازمان سوادآموزی حق و حقوق نهضتی‌ها را کاملا به رسمیت می‌شناسیم و شخصا بارها و بارها جلسات مستمری را با آموزش‌دهندگان داشتم به طوری که این موضوع انتقادهایی را نسبت به من وارد کرده است.

باقرزاده با بیان این مطلب که ما هیچ‌گاه از استخدام شانه خالی نکردیم چون اصلا ما مسوول استخدام نیستیم، ادامه داد: گفته شده که به دلیل تجمع، کلاس آموزش‌دهندگانی که در آن حضور یافته بودند را منحل کردیم که اصلا چنین چیزی نیست و اگر موردی وجود دارد معرفی شود تا ما آن را بررسی کنیم. تعداد آموزش‌دهندگان بلاتکلیف، براساس قانون از سال‌های 79 تا 91  حدود 36 هزار نفر هستند.آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از طریق یک موسسه غیردولتی با ما همکاری می‌کند و هیچ آموزش دهنده‌ای طرف قرارداد با ما نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه به شدت جلوی آموزش‌ها و ثبت‌نام‌های غیرواقعی افراد را می‌گیریم و بر آن نظارت داریم گفت: اگر کسی به عنوان بی‌سواد مطلق ثبت‌نام کرده باشد ولی سواد داشته باشد هر زمان که این موضوع را متوجه شویم این فرد را از چرخه آموزش خارج می‌کنیم. حتی اگر آموزش‌دهنده‌ای باشد که ترک تحصیلش زیاد باشد و به طور مثال 25 نفر را آموزش می‌دهد ولی در امتحانات فقط دو نفر از این 25 نفر حضور پیدا می‌کنند با این فرد هم برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه قبول دارم که پرداخت حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان گاهی با تاخیر صورت می‌گیرد و من از این بابت شرمنده‌ آموزش‌دهندگان و موسسات هستم، افزود: این موضوع به دلیل کسری تخصیص اعتبارات به سازمان است و ما تا پایان نیمه اول 95 تمام بدهی‌ها را پرداخت کردیم اما یک سال تاخیر در پرداخت داریم. پیگیری‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته که امیدواریم به زودی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز