خبرگزاری کار ایران

بطحایی:

با استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش آموز، ۳ متر مربع فاصله داریم

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۰۶۲

وزیر آموزش و پرورش گفت: نیاز هر دانش‌آموز به فضای آموزشی و پرورشی ۸ متر مربع است که این عدد در کشور ما ۵ متر مربع بوده و با استاندارد حدود ۳ متر مربع فاصله داریم.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه اردوگاه بزرگ شهدای مدافع حرم آموزش و پرورش ناحیه ۱ مشهد، اظهار داشت: امروز شاید سهم مدرسه نسبت به گذشته در امر یادگیری کاهش پیدا کرده است و سایر محیط ها همچون اردوگاه‌ها و کانون‌ها سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است که این اردوگاه در واقع تلاش ارزشمندی در این راستا است.

 وی تصریح کرد: نیاز هر دانش‌آموز به فضای آموزشی و پرورشی ۸ متر مربع است که این عدد در کشور ما ۵ متر مربع بوده و با استاندارد حدود ۳ متر مربع فاصله داریم، اما علی رغم تمام کمبودها شرایط رو به بهبود است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید بهره‌وری از منابع و سرمایه‌ها در آموزش و پرورش توسعه یابد و خوشبختانه امروز در قوانین و مقررات نیز زمینه‌های مناسبی را برای این توسعه داریم که از جمله آنها، قانونی در بودجه سال ۹۶ است که امکان تغییر کاربری فضاهای غیر قابل استفاده را برای ما فراهم می‌سازد و در سال آینده نیز با اعتبارات بیشتری ابقا خواهد شد.

بطحایی خاطرنشان کرد: نهادهای محلی و استانی می‌توانند در برون رفت ما از مشکلات بسیار موثر باشند و من از تمام دستگاه‌های نظارتی نیز می‌خواهم در کنار نظارت دقیق و همه جانبه تسهیل کننده فعالیت‌ها باشند تا آموزش و پرورش بتواند مسیری را که آغاز کرده است، به مقصد برساند.

 امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش علاوه بر اردوگاه شهدای مدافع حرم، ۳۳ فضای آموزشی و پرورشی شامل ۲۶ آموزشگاه، یک سالن ورزشی، یک نمازخانه، یک سالن اردوگاهی، دو خوابگاه دانش‌آموزی، دو مرکز رفاهی با اعتباری بالغ بر یکصد و هشتاد میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و خیرین و همچنین طرح توسعه درمانگاه فرهنگیان شامل کلینیک تخصصی دندانپزشکی اطفال، آزمایشگاه تشخیص طبی و مرکز رادیولوژی با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز