خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری ۷۴ سارق و یک باند سه نفره سرقت مسلحانه

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۲۶۵

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ۳۰ واحد صنفی مرتبط با اموال سرقتی خودرو پلمپ شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ سارق و یک باند سه نفره سرقت مسلحانه دستگیر شدند.

به گزاش خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ادامه طرح کنترل صنوف مرتبط با خرید و فروش اموال مسروقه که هفته گذشته اجرا شد، بیش از ۹۰۰ واحد صنفی کنترل شده است، گفت: در این طرح هدف نظارت و کنترل صنوفی بود که احتمال می‌دادیم، اموال سرقتی مرتبط با خودرو در آنها موجود باشد.

او با بیان اینکه شش اتحادیه مرتبط با اموال خودرو با پلیس همکاری خوبی داشته‌اند، گفت: نظارت و بازرسی بازرسان این اتحادیه‌ها درصد جرائم را در این صنوف کاهش داده و در این طرح ما ۳۰ واحد صنفی را که دارای اموال مشکوک به سرقت و اموال سرقتی بودند پلمپ کردیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اموال سرقتی پلمپ شده از این ۳۰ واحد صنفی گفت: بیش از هزار حلقه لاستیک، بیش از صد باتری خودرو، انواع رادیو ضبط ماشین، باند و ساب و ... از این ۳۰ واحد صنفی کشف شد و با حکم قضایی و پلیس امنیت این واحدها پلمپ شدند. همچنین ۷۰ واحد صنفی دیگر که احتمال اموال مشکوک به سرقت را داشتند یا دفاتر ثبتی‌شان ناقص بود و یا اسناد، مدارک و پروانه واحد صنفی‌شان دارای مشکل بود، اخطار پلمپ داده شد و مقرر شد ظرف ۱۵ روز این موارد برطرف و در غیر اینصورت واحد صنفی پلمپ می‌شود.

سردار محمدیان با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون در سه مرحله این واحدهای صنفی کنترل شده‌اند، گفت: ادامه طرح‌های عملیاتی پلیس در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ تن پوشاک کشف و ضبط شده و دو نفر از افراد مرتبط با این محموله نیز دستگیر شده‌اند.

او ادامه داد: این محموله در راستای دستگیری محموله ۸۰ تنی است که در گذشته کشف شده و بر اساس اقرارهای گرفته شده مشخص شد که مالک این محموله‌ها یک نفر است.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه این محموله‌ شامل ۱۲ هزار سوب لباس است تصریح کرد: یکی از اهداف ما در برخورد با کالاهای قاچاق لباس، نجات واحدهای صنفی پوشاک داخلی است.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه این محموله‌ها در انبارهای جنوب و شرق تهران نگهداری می‌شوند، گفت: این محموله بلافاصله بعد از ورود، تخلیه و با ماشین‌های سبک به انبارهای فرعی منتقل می‌شوند اما خوشبختانه با بررسی‌هایی که انجام شد توانستیم آن را کشف و ضبط کنیم.

او با بیان اینکه این محموله از مرزهای جنوبی کشور وارد ایران شده است، گفت: این محموله‌ها در قالب اظهارنامه‌های خلاف واقع و یا کم‌اظهاری وارد شده و قاچاق محسوب و مشمول جرائم سنگین هستند.

در ادامه سردار محمدیان با اشاره به دستگیری سارقان حرفه‌ای در تهران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ سارق جرائم مختلف از جمله زورگیری، سارق خودرو و اموال داخل خودرو دستگیر شده، همچنین ۱۰ محکوم متواری سرقت که حکمشان قطعی شده بود نیز دستگیر شدند.

او ادامه داد: همچنین یک گروه سرقت خودرو نیز دستگیر شد که پنج دستگاه خودروی سرقتی در محدوده کارگاه‌های جنوب شرق تهران از آنها کشف شد. این افراد به سرقت ۲۵ دستگاه خودرو و تغییر اصالت آنها نیز اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران به دستگیری یک باند سرقت مسلحانه اشاره کرد و گفت: در این عملیات نیز یک باند سه نفره سرقت مسلحانه به همراه سلاح و برخی اسناد جعلی دستگیر شدند. این افراد چند فقره سرقت از اماکن متبرکه داشتند و با ربودن متولی آن اقدام به سرقت می‌کردند. ما با همکاری بین استانی محل اختفای این افراد را در تهران کشف کردیم.

او ادامه داد: سارقان در حال طراحی سرقت یک طلافروشی در تهران بودند که قبل از اقدام به سرقت در محل امن‌شان دستگیر شدند البته در زمان دستگیری یک نفر از سارقان فرار کرده و خود را از پنجره به بیرون پرت کرد. او در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز