خبرگزاری کار ایران

وزرای علوم ایران و گرجستان دیدار و گفتگو کردند

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۷۶۲

الکساندر جه جه لاوا معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان با حضور در وزارت علوم با دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا؛ فرهادی در این دیدار با اشاره به سفر یک ماه گذشته خود به گرجستان و دیدار با مسئولان گرجی و مراکز آموزش عالی این کشور گفت: دو ملت ایران و گرجستان قرابت و نزدیکی زیادی باهم دارند و این موضوع زمینه گسترش همکاری های علمی بین دو کشور را فراهم می کند.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۴ میلیون دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: ایران در منطقه و خاورمیانه از لحاظ علم و فناوری در جایگاه بالایی است و بسیاری از کشورهای جهان به دنبال همکاری علم و فناوری با جمهوری اسلامی ایران هستند و ایران نیز علاقمند به گسترش همکاری های علمی بین المللی بویژه با کشورهای همسایه و نزدیک است.

دکتر فرهادی ضمن تاکید بر تقویت همکاری های علمی و فناوری ایران و گرجستان گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مسئول هماهنگی همکاری های علمی و فناوری دانشگاههای ایران با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گرجستان انتخاب شده است و دانشگاههای ارومیه، تبریز و علوم پزشکی تبریز نیز همکاری های علمی گسترده ای با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گرجستان دارند.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد وزیر آموزش علوم گرجستان برای تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در گرجستان گفت: برای تامین استاد و محتوای درسی این مرکز آمادگی کامل داریم.

وزیر علوم ضمن اعلام پذیرش مدارک تحصیلی ۵ دانشگاه گرجستان در ایران گفت: مقدمات ارزیابی و پذیرش مدارک تحصیلی دانشگاه پزشکی تفلیس نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال بررسی است.

براساس این گزارش، در ادامه این نشست الکساندر جه جه لاوا معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان با اشاره به سفر یک ماه گذشته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان به گرجستان گفت: حضور من در وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران در این فاصله کم نشان دهنده عمق علاقمندی ما برای گسترش همکاری های علمی با ایران است.

وی افزود: برای افزایش همکاری های علمی با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران به زودی کمیته مشترکی با حضور روسای دانشگاههای گرجستان تشکیل خواهد شد تا موارد همکاری با ایران را شناسایی و در سفر آتی هیات آموزش عالی گرجستان به ایران با مقامات ایرانی نهایی کنند.

وزیر آموزش علوم گرجستان گفت: روابط دو ملت ایران و گرجستان بسیار زیاد است و بر همین اساس گرجستان به زودی مرکزی را برای آموزش زبان گرجی به جهانگردان ایرانی تاسیس می کند.

وی افزود: در صدد هستیم تا یک مدرسه بازرگانی مشترک با ایران را در گرجستان تاسیس کنیم تا به بازرگان ایرانی و گرجستانی در خصوص شناخت ظرفیت های دو کشور خدمات بدهد.

گفتنی است یُوسِبْ چاخْواشْویلی سفیر گرجستان در ایران نیز معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان را در این دیدار همراهی می کرد.

براساس این گزارش، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی، مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی، روسای دانشگاههای ارومیه و محقق اردبیلی، رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر امور بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای در این دیدار حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز