خبرگزاری کار ایران

با حضور هاشمی و فیروز انجام شد؛

امضای ۶ تفاهم‌نامه همکاری در بخش بهداشت بین ایران و افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۸۵

وزرای بهداشت ایران و افغانستان امروز ۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی و فیروزالدین فیروز امروز در کابل در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها ابراز امیدواری کردند با عملی شدن این تفاهمنامه ها افغانستان باردیگر بتواند در بخش علوم بهداشتی خودکفا شود.

فیروز از همکاری‌های ایران در دوران جهاد مردم افغانستان علیه اتحاد جماهیر شوروی سابق و ۱۶ سال گذشته ابراز قدردانی کرد و گفت: ایران یکی از کشورهایی است که در منطقه در درجه اول در سطح جهانی از جایگاه خوبی در این زمینه برخوردار است.

وی تاکید کرد: ایران بهترین کشور برای افغانستان از نگاه همکاری در همه بخش‌ها از جمله علوم بهداشتی است و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها با گذشت هر روز گسترش پیدا کند.

فیروز گفت: در حال حاضر نیز از همکاری های ایران استفاده خوبی صورت گرفته و روز گذشته هفتادمین جراحی پیوند کلیه با کمک ایران در هرات با موفقیت انجام شد.

قاضی‌زاده هاشمی نیز در این کنفرانس اعلام کرد ایران سالانه ۵۰۰ بورسیه را به بخش علوم بهداشتی افغانستان اختصاص خواهد داد و ۵۰ درصد هزینه آن را نیز متقبل خواهد شد.

وی اظهار داشت: ایران در بخش های جراجی مغز و قلب، پزشکان افغان را آموزش خواهد داد تا در سال های آینده افغانستان جایگاه خوبی را که در گذشته در بخش بهداشت، داشت بدست آورده و بتواند نیازهای خود را در داخل کشور رفع کند.

هاشمی گفت که نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد تا موانع رشد بهداشت افغانستان را برداشته و روابط دو کشور در این بخش گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز