خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بیمار باید در محدوده زندگی خودش معالجه شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۶۵۶

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بهترین نوع خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه بستری و بیمارستان، این است که بیمار در محدوده زندگی خودش معالجه شود چراکه این موضوع از لحاظ روانی و مالی آثار خوبی روی بیمار خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص برگزاری جشنواره "عمران سلامت" گفت: این جشنواره کلید واژه خوبی است که بتواند به منظور مشارکت بیشتر در حوزه عمرانی سلامت در بخش غیردولتی و خیرین و سازمان های مردم نهاد جلب سرمایه گذار کند و این امر را به سمت ادای مسئولیت اجتماعی در این حوزه از طرف مردم و کمپانی های اقتصادی ببرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جشنواره "عمران سلامت" علاوه بر اینکه می تواند مردم را از نوع خدماتی که می توانند دریافت کنند مطلع سازد به نوعی می تواند نیازهای این حوزه را به اطلاع عموم برساند تا مردم نیز بتوانند کمک های خود را برای ادای مسئولیت های اجتماعی خودشان به سرانجام برسانند، بنابراین این جشنواره می تواند به نوعی اطلاع رسانی کند و مطالبات خودش را به مردم بگوید هم اینکه مردم بدانند چه نوع خدماتی را از کجا می توانند دریافت کنند.

هاشمی با بیان اینکه بسیاری از مراکز درمانی ما مشمول مرور زمان شده اند و باید نوسازی شوند اظهار کرد: در طیف خدمات بهداشتی و درمانی گاهی اوقات خدمات اولیه در سطح خانه های بهداشت انجام می شود اما بعضی اوقات دیگر برخی از خدمات باید در فیلدهای بیمارستانی ارائه شود. بنابراین فیلدهای بیمارستانی به عنوان تکمیل کننده زنجیره خدمات لازم است.

وی افزود: از طرفی تعداد تخت های ما نسبت به سرانه جمعیت کم است و با این شرایط موجود باید بیمارستان سازی صورت بگیرد و باید بخش غیر دولتی را تقویت کنیم و نهادهایی که حامی این امر هستند به میدان بیایند و با توجه به اینکه متوسط طول عمر افراد بالا رفته است و نیاز به خدمات بستری و بیمارستانی ما روز به روز در حال افزایش است بنابراین نیاز به فبلدهای فوق تخصصی خیلی زیاد است و باید به نحوی در این زمینه برنامه ریزی شود که اجازه ندهیم خانوارها برای دریافت خدمات درمانی و دسترسی به این خدمات به شهرهای دیگر سفر کنند.

وی افزود: بهترین نوع خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه بستری و بیمارستان، این است که بیمار در محدوده زندگی خودش معالجه شود چراکه این موضوع از لحاظ روانی و مالی آثار خوبی روی بیمار خواهد داشت.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خدمات بیمارستانی جزء خدمات عامی به حساب می آید و همه مردم از آن استفاده می کنند گفت: دولت و سایر قوا و مردم مانند مسائل اساسی دیگر به این موضوع نگاه کنند و باید به بیمارستان ها دقت بیشتری شود و توسعه یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز