خبرگزاری کار ایران

وزرای علوم ایران و ارمنستان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۹۹

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری ایران و لئون مکردیچیان وزیر علوم و آموزش ارمنستان در شهر ایروان پایتخت این کشور تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، در چارچوب تفاهم نامه همکاری که امروز با فرهادی و هیات همراه، مقام‌های ارمنستانی و سیدکاظم سجادی سفیرجمهوری اسلامی ایران در ارمنستان امضا شد، دو طرف توافق کردند همکاری های میان نهادهای علمی، دانشگاهی و موسسه‌های پژوهشی بین دو کشور را تقویت کرده و راه‌های گسترش روابط علمی و فناوری میان ایران و ارمنستان را توسعه دهند.

در این تفاهم نامه پنج ساله و قابل تمدید در زمینه اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی، برگزاری همایش‌های علمی، اعطای متقابل بورس تحصیلی، تبادل استادان و اعضای هیئت علمی وانتقال تجربیات در حوزه‌های پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است.

وزارت خانه‌ای علوم ایران و ارمنستان همچنین توافق کردند، کمیته مشترک علوم، تحقیقات و فناوری را حداکثر تا سه ماه آینده تشکیل دهند که ماموریت نظارت بر ارتباطات، تدوین مقررات و برنامه‌های اجرایی توافق‌ها را بر عهده خواهد داشت.

براساس برنامه اعلام شده، وزیر علوم در جریان سفر سه روزه به ارمنستان با آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی این کشور دیدار و در باره راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فنآوری و دانشگاهی مذاکره می کند.

همچنین فرهادی و هیئت همراه از چند دانشگاه پزشکی و غیر پزشکی و نیز مراکز تحقیقاتی و درمانی ارمنستان بازدید و پیرامون همکاری با مراکز و موسسات همتای ایرانی مذاکره می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز