خبرگزاری کار ایران

ابلاغ مراتب ثبت 4 اثر فرهنگی‌تاریخی به استاندار قزوین

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۸۳۵

معاون رئیس‌جمهوری در نامه‌ای مراتب ثبت چهار اثر فرهنگی‌تاریخی از جمله "نقاشی سنتی روی چوب" ، و "مهارت نمدمالی سنتی "را به استاندار قزوین ابلاغ کرد.

به‌گزارش ایلنا در نامه‌ زهرا احمدی‌پور؛ معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خطاب به فریدون همتی استاندار قزوین آمده است:

«در اجرای ماده ”۱“ از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی  و گردشگری مصوب ۱۳۶۴ و مواد "۱۱و۱۲ " قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد "۲و۳ " آیین نامه اجرایی مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیئت محترم وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان "مهارت سنتی ساخت تنور در قزوین،" به شماره ۱۳۷۶، "نقاشی سنتی روی چوب" به شماره ۱۳۷۷، "مهارت پولک‌دوزی سنتی قزوین" به شماره ۱۳۷۸، "مهارت نمدمالی سنتی قزوین" به شماره ۱۳۷۹ در تاریخی ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است. هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث گردد، مورد تاکید است.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذیربط ابلاغ و از نتیجه اقدام این سازمان را مطلع نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز