خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کمبود ۲ هزار تخت بیمارستانی در مشهد/بیمارستان سوپرمارکت نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۹۱۰

معان درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون خدمات درمانی در کلانشهر مشهد با وجود کمبود دو هزار تخت بیمارستانی از نظر کمی و کیفی به طور مطلوب ارائه می شود.

به گزارش ایلنا، شاپور بدیعی اظهار داشت: در قالب طرح تحول نظام سلامت و طی سال‌های گذشته، یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی مذکور با احداث بیمارستان‌های ۶۱۰ تختخوابی امام رضا ۲ و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر در مشهد، بهره برداری از بیمارستان‌های شهرستان‌های رشتخوار، خلیل آباد و فریمان خراسان رضوی انجام شده است.

وی با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر فعال نبودن بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا ۲ و بیمارستان تخصصی کودکان اکبر طی روزهای اخیر در برخی از رسانه ها گفت: این دو بیمارستان که در ماه‌های اخیر به بهره برداری رسیده ،هم اکنون فعال بوده و بیمار در آن‌ها بستری است، اما تمام ظرفیتشان هنوز بطور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بیمارستان مانند مغازه سوپر مارکت نیست که جنس در آن بریزند و مردم بلافاصله برای خرید مراجعه کنند، بلکه به مرور زمان و با توجه به جنس خدماتی که ارائه می‌شود، پذیرش بیمار در این بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، هم اکنون بیمار در بخش‌های پوست، جراحی، قلب و سی سی یو بیمارستان امام رضا ۲ بستری است و به مرور زمان و با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی بیمار دیگر بخش ها نیز فعال می شوند.

دکتر بدیعی اظهار داشت: وجود بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا ۲ در مشهد که یکی از مجهزترین بیمارستان های ساخته شده در ایران و مرکز گردشگری سلامت کشور محسوب می شود، افتخار بزرگی برای جهان اسلام و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت بیمارستان قائم مشهد که بزرگترین مرکز پذیرش بیماران مغز و اعصاب (نورولوژی) در شرق کشور به شمار می رود، افزود: شرایط کنونی بیمارستان قائم مانند ماشینی می ماند که موتور آن روشن و در حال تعمیر است.

وی ادامه داد: این بیمارستان با قدمت ۴۵ ساله بسیاری از بخش ها، نیازمند بازسازی و توسعه است و اکنون با اختصاص ۲۷۰ میلیارد ریال عملیات ارتقای هتلینگ و بازسازی و توسعه بخش های آن در حال انجام است.

وی احداث اورژانس متمرکز در بیمارستان قائم مشهد با ۲۴ تخت بیمارستانی و بکارگیری متخصصان طب اورژانس در این بیمارستان را از اقدامات منحصر به فردی دانست که طی سالهای اخیر انجام شده است.

بدیعی ادامه داد: اگرچه اکنون کمبودها و کاستی‌هایی به دلیل ازدحام بیماران و مراجعه بالا در بیمارستان قائم مشهد وجود دارد، اما مسائل مطرح شده در برخی رسانه ها مبنی بر بستری شدن بیماران در راهروهای بیمارستان صحت ندارد و این شرایط بیشتر برای تعیین تکلیف بیماران هنگام انتقال به بخش ها رخ می دهد.

وی خاطر نشان کرد: انتقاد باید سازنده و به دور از حواشی و غرض ورزی باشد و رسانه هایی که دست به انتشار اینگونه مطالب می زنند، ای کاش کمی انصاف داشته باشند و ارتقای خدمات رسانی در بیمارستان قائم مشهد به لحاظ کمی و کیفی را نسبت به سالهای گذشته نیز مقایسه می کردند.

بیمارستان قائم مشهد دارای ۹۰۰ تخت بیمارستانی است همچنین بیمارستان امام رضا ۲ با ۶۱۰ تخت بیمارستانی در داخل محوطه بیمارستان قدیمی با ۸۰ سال قدمت احداث شده که در اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز