خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا اعلام کرد:

دستگیری یکی از سرشبکه‌های تولید شیشه در فرودگاه امام/ کاهش 13 درصدی جرائم جنایی در نوروز 96

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۹۰۳

سخنگوی ناجا از دستگیری یکی از سرشبکه‌های تولید شیشه در فرودگاه امام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظر المهدی؛ سخنگوی ناجا در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به فعالیت پلیس در ایام نوروز گفت: پلیس برای آسایش و رفاه هر چه بیشتر شهروندان و مسافران  طرح نوروزی را با بکار گیری حدود 300 هزار نیرو اجرایی کرد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: پلیس با برپایی بیش از 4500 ایستگاه کانکس و چادر انتظامی و همچنین برقراری بیش از 26 هزار گشت همزمان به صورت روزانه در جای جای کشور تلاش کردتا آرامش را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه در حوزه راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش آمار جان باختگان بودیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نوروز 96 شاهد کاهش 10 درصدی جان باختگان در صحنه تصادف بودیم باید توجه داشت که حتی یک نفر کشته هم ناراحت کننده است. این کاهش آمار در نوروز 96 در حالی رخ داد که در سال گذشته 2 میلیون خودروی جدید به همراه یک میلیون و 800 هزار گواهینامه جدید وارد ناوگان خودرویی و رانندگی کشور شده بود.

وی افزود: در ایام عید نوروز یکی از سرشاخه‌های تولید کننده مواد روانگردان شیشه در فرودگاه امام دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از مخفیگاه‌های قاچاقچیان مواد مخدر ۷۰ کیلو شیشه کشف شد. لازم به ذکر است، که هر کیلو شیشه ۵۰ میلیون است.

وی به 4 عامل اصلی تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود:  4 عامل خودرو ، جاده ، راننده و امداد و نجات در حوادث رانندگی دخیل هستند البته عواملی نظیر فرهنگ عمومی ترافیک و حس ششم راننده هم در حوادث بی‌تاثیر نیست.

معاون اجتماعی پلیس ناجا با تاکید بر اینکه حدود 40 درصد تصادفات به سبب عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی و خواب آلودگی و 23 درصد نیز به جهت سرعت غیرمجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه رخ می‌دهد، گفت:‌  58 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است.

وی با اعلام اینکه بخش اعظمی از تصادفات در نیمه دوم روز رخ داده است، خاطرنشان کرد: بخش اعظم تصادفات در نیمه دوم روز یعنی در بین ساعات 16 تا 20 رخ د اده است. در بین تصادفات جاده‌ای بیشترین حوادث متعلق به خودروی سواری و کمترین آنها مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است.

منتظر المهدی متذکر شد: در ایام نوروز شاهد کاهش 7 درصدی سرقت‌های خودرو ، 9 درصدی سرقت موتورسیکلت و 18 درصدی سرقت‌ مغازه‌ها بودیم که خوشبختانه در این میان سرقت از طلافروشی ها به صفر رسیده و آمارها کاهش 13 درصدی جرائم جنایی را نشان می‌دهد.

وی گفت: در حوزه کشفیات روند رو به بهبودی را شاهد بودیم و با افزایش 3 درصدی کشف در ایام نوروز مواجه بودیم که بیشتر این کشفیات در حوزه خودروهای مسروقه بوده و این افزایش حتی روزانه به 99 درصد کشف خودرو رسیده است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان این مطلب که کماکان خودروی پراید در جایگاه نخست خودروهای سرقتی است ، گفت: 30 درصد خودروها در ناوگان خودرویی کشور پراید است که این نشان دهنده آن است که دارندگان خودروهای پراید باید دقت بیشتری به ایمنی داشته باشند.

سخنگوی ناجا با اعلام اینکه بیشترین سرقت‌ها مربوط به سه استان تهران، خراسان، خوزستان بوده است، گفت: کمترین سرقت‌ها مربوط به استان‌های چهارمحال بختیاری، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و کردستان است که حدود 2.7 درصد سرقت را به خود ا ختصاص داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به کشفیات مواد مخدر در طرح نوروزی گفت: همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایام عید با تلاش توانستند 15 تن مواد مخدر را که بخش قابل توجهی از آن تریاک بوده است را از قاچاقچیان مواد مخدر کشف کند. در ایام نوروز شاهد افزایش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر بودیم.

سخنگوی ناجا ادامه داد: در این ایام شاهد کاهش 6 درصدی نزاع و درگیری و همچنین کاهش 14 درصدی شرارت بودیم و از سوی دیگر نیز با افزایش 12 درصدی کشفیات سلاح در این ایام مواجه بودیم.

وی با اشاره به فعالیت پلیس گذرنامه گفت: پلیس گذرنامه در ایام نوروز 320 هزار خدمت به مردم ارائه داده است که این آمار بیشترین خدمات در حوزه صدور گواهینامه و گذرنامه بوده است.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به افزایش جرائم سایبری افزود: در طرح نوروزی با افزایش 30 درصدی جرائم سایبری روبرو بودیم که بخش قابل توجهی از این جرائم در حوزه کلاهبرداری مالی و فروش اجناس ممنوعه بوده است. بیشترین جرائم نیز در حوزه تلگرام رخ داده است.

معاونت اجتماعی ناجا به برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز بالغ بر 3 هزار دقیقه گزارش و خبر رادیویی در حوزه آگاه سازی و اطلاع رسانی و همچنین حدود 600 دقیقه برنامه های تلویزیونی توسط پلیس ولید و پخش شد، که پس از آن نیز در اکثر شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، رسانه‌ها و جرائد این اطلاع‌رسانی در قبل، حین و بعد از ایام نوروز به سمع و نظر مردم رسید.

وی افزود: میانگین احساس امنیت مسافران در ابعاد شش‌گانه امنیت از حیث امنیت جانی ، مالی ، ناموسی ، روانی، اجتماعی و اخلاقی به صورت قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و بیشترین احساس امنیت در حوزه امنیت جانی و روانی بوده است.

به گفته وی این افزایش رضایتمندی و احساس امنیت روانی حاصل هم افزایی سه عامل مهم از جمله بهبود رفتار شهروندان و افزایش احساس مسئولیت ، اطلاع رسانی و آگاه سازی سودمند و روش مند رسانه‌ها به ویژه سایر دستگاه‌های خدمت رسان بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز