خبرگزاری کار ایران

در نشست فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران مطرح شد؛

لیست اصلاح‌طلبان تا پایان تعطیلات عید بسته نمی‌شود/طرح تفصیلی زمینه ایجاد فساد و رانت را فراهم کرد /گول خوردیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۳۳۶

تندگویان درباره عملکرد اصلاح‌طلبان شورا در انتخاب شهردار گفت: مشکل ما عدم صداقت آن فردی بود که تا آخرین روزها اعلام کرد که به کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان رای می‌دهد اما نداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی تندگویان در نشست فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر با اشاره به اینکه شورای شهر دوره چهارم مردم را مطالبه‌گر کرده است، افزود: مردم به خاطر عملکرد شورای شهر با حقوق خود بیشتر آشنا شده‌اند بنابراین شورای دوره پنجم باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در این دوره از شورا در اقلیت بودند، افزود: با وجود این مسئله اصلاح‌طلبان به علت مدیریت بهینه توانستند نظرات و برنامه‌های خود را تا حد امکان پیش ببرند.

وی افزود: کمیسیون معماری و شهرسازی در این دوره از شورا دستاوردهای بهینه فراوان داشته و با ابطال 2هزار مصوبه، در شورای توافقات مناطق، کار ارزشمندی صورت داده که در شورا سابقه نداشته است.

تندگویان در پاسخ به عدم وجود هماهنگی میان اصلاح‌طلبان در بحث انتخاب شهردار با اشاره به اینکه با عملکرد یک نفر نباید جمع را زیر سوال برد، اذعان کرد: در زمان انتخابات احمد دنیامالی مستقیماً اظهار کرد که به قالیباف رای خواهد داد و براساس نگاه شخصی‌اش به قالیباف رای داد. مشکل ما با عدم صداقت آن فردی است که تا آخرین روزها اعلام کرد که به کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان رای می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به آنکه اصلاح‌طلبان به صداقت آن فرد اعتماد کرده بودند افزود: وقتی یک نفر با طرح و نقشه قبلی وارد می‌شود ما کاری از دستمان برنمی‌آمد.

این نماینده شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا در آستانه انتخابات به توئیتر پیوسته اظهار کرد: رویکرد جامعه تغییر کرده و برای آنکه شنیده شویم و بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم باید روش‌های مورد نظر مردم را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: من در گذشته هم در فیس‌بوک عضو بودم به همین دلیل در دوره چهارم رد صلاحیت شدم و بعید نیست در این دوره نیز صلاحیتم تایید نشود.

تندگویان اذعان کرد: اگر جزو لیست اصلاح‌طلبان نباشد به صورت مستقل وارد می‌شود و اینکه لیست تا پایان تعطیلات عید مشخص و قطعی نخواهد شد.

محمد سالاری عضو شورا و عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز در این نشست تهران را سرزمین سوخته دانست و ادامه داد: اکثر املاک تهران فروخته شده و در جریان پروژه‌های همچون اتوبان امام علی و بزرگراه صدر نابود شدند. این در حالی است که اگر فروخته نمی‌شدند باز هم می‌توانستند شهر را اداره کنند.

وی مگامال‌ها را آفتی برای محلات دانست و ادامه داد: تراکم مجاز ذکر شده در طرح تفصیلی پیش‌فروش شده و این بدین معناست که شهرداری باید پروانه صادرکند اما پولی نگیرد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه از 48 بند طرح تفصیلی فقط روکش‌ها انجام شده و به بندها عمل نشده است، ادامه داد: در این شرایط شورای شهر موظف است تذکر داده، تذکر تبدیل به سوال شده و نهایتاً به استیضاح بینجامد اما با آنکه اکثریت اعضای شورا موافق اجرا نشدن طرح تفصیلی هستند در سوال همراهی نمی‌کنند در نتیجه بحث نظارت پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به مشکلات جدی در قانون شوراها ادامه داد: با وجود بحران‌های موجود در قانون شوراها، نظارت محقق نمی‌شود چرا که سازوکار از اساس دارای مشکل است.

این عضو شورای شهر ابلاغ طرح تفصیلی را از دستاوردهای شورای چهارم دانسته و با اشاره به آنکه بند بند این طرح با طرح جامعه در تضاد است، تصریح کرد: روزی که طرح تفصیلی ابلاغ شد مقرر بود تمامی بخشنامه‌ها لغو شود اما با این حال باز هم به صدور بخشنامه ادامه دادند. طرح تفصیلی نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه موجبات ایجاد فساد و رانت را فراهم کرد.

سالاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سفر خود به مجارستان با قالیباف این سفر را مربوط به سیما و منظر شهری دانسته و سفر اعضای شورا با شهرداری را عادی خواند.

دوستی نیز در این نشست خاصیت اصلاح‌طلبی را وجود اختلاف‌نظر دانست و اذعان کرد: زمان انتخاب شهردار ما منسجم عمل کرده‌ایم. نمی‌خواهیم و حق نداریم شورا را سیاسی کنیم. حتی زمانی که اصولگرایان در این دوره وارد مسائل سیاسی می‌شدند ما اصلاح‌طلبان کوتاه آمدیم. سیاسی‌کاری، کشتی گرفتن روی بام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز