خبرگزاری کار ایران

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها:

ریزگردها می‌توانند اقتصاد کشور را مختل کنند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۱۸

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر خطر ریزگردها گفت: ریزگردها نه تنها بر زندگی مردم خوزستان تاثیر منفی گذاشته‌اند؛ بلکه می‌تواند اقتصاد کشور را نیز مختل کند.

به گزارش ایلنا، سیف‌الله پدین با بیان اینکه ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده‌اند، گفت: دیروز از حدود ساعت 2 بامداد تا 6 بعد از ظهر برق، آب و اینترنت خوزستان قطع بود که علت آن رطوبت زیاد و هجوم ریزگردها بود.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر مشکل قطعی آب و برق و اینترنت خوزستان برطرف شده است، عنوان کرد: ریزگردها باعث تعطیلی نیروگاه برق رامین شدند که تامین کننده اصلی برق خوزستان است. متعاقب قطعی برق، آب و اینترنت این استان نیز قطع شد که مردم را با مشکلات بسیاری رو به رو کرد.

وی با اشاره به تذکرات و پیگیری های قبلی خود گفت: ما در نطق‌ها و خبرهای خود بارها در رابطه با مشکلاتی که ریزگردها برای خوزستان ایجاد خواهند کرد هشدار داده بودیم که کسی به آنها توجه نکرد.

پدین با بیان اینکه وزیر نیرو دیروز به خوزستان سفر کرد، توضیح داد: در سفر وزیر مشکلات بررسی شد و اعتباراتی نیز تخصیص دادند که اصلا جوابگوی حل این مشکلات نیست.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها مشکل اصلی خوزستان را خشک شدن تالاب‌ها به دلیل انتقال آب و خشک کردن آنها برای استخراج نفت عنوان کرد و گفت: منشاء بخش بزرگی از ریزگردها این تالاب های خشک شده هستند که باعث اختلال در زندگی مردم خوزستان کرده اند در حالی که هیچ درآمدی از این موارد نصیب این مردم نشده است.

وی تاکید کرد: ریزگردها نه تنها بر زندگی مردم خوزستان تاثیر منفی گذاشته اند بلکه می تواند اقتصاد کشور را نیز مختل کند. با توجه به اینکه اقتصاد ایران بر نفت متکی است این خطر کشور را تهدید می کند ریزگردها باعث اختلال در استخراج نفت شوند. از این رو از مسئولان تقاضا داریم تمام انرژی خود را برای حل مشکل خوزستان صرف کنند و اعتبارات لازم را تخصیص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز