خبرگزاری کار ایران

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

سرانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها پایین است

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سرانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها پایین است، گفت: در نمایه عملیاتی دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۵ برای سرانه ورزشی مبلغ جداگانه‌ای را اختصاص داده‌ایم که هر استان می‌تواند برای جذب مربی، خرید اقلام ورزشی و لوازم مختلف اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قنبری؛ معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری امروز که در دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه در حوزه تربیت بدنی رسالت بسیار سنگینی بر دوش ما قرار دارد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان در سه سال اخیر در این راستا برای دانشجویان و کارکنان گام‌های بسیار مهمی را برداشته است.

وی از تشکیل انجمن‌های ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در حال حاضر انتخابات انجمن‌های ورزشی در پردیس‌های سراسر کشور برگزار شده است. مراکزی که تا ۲۵۰ نفر دانشجوی خوابگاهی دارند باید ۶ نفر نامزد شوند و از بین ۶ نفر سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل خواهند بود، اما مراکزی که بالای ۲۵۰ دانشجو دارند به شرط نامزدی ۱۰ نفر، ۵ نفر عضو و ۲ عضو علی البدل خواهند داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه وظیفه این انجمن‌ها این است که در اول هر سال یک تقویم اجرایی و برنامه مدونی را برای ورزش دانشجویان تدوین کنند، گفت: از دیگر وظایفی که بر عهده انجمن‌ها قرار دارد برگزاری مسابقات است که دانشجو پس از اینکه در پردیس برنده می‌شود در مسابقات منطقه‌ای و بین المللی شرکت خواهد کرد.

قنبری در ادامه اظهار داشت: اعضای انجمن مسئولیت چند رشته را بر عهده می‌گیرند، اما هر دانشجو تنها می‌تواند عضو یک انجمن باشد البته عضو شدن در این انجمن هیچ منافاتی با عضویت در تشکل‌های صنفی و بسیج و... ندارد.

وی با بیان این مطلب که با روسای پردیس‌ها هماهنگ کردیم که اعتباراتی را متناسب با برنامه انجمن‌ها به آن‌ها اختصاص دهند عنوان کرد: ششم و هفتم دیماه اولین همایش ملی انجمن‌های ورزشی خوابگاهی در شیراز برگزار می‌شود که در این دوره ۳۱ استان ما فعال هستند در حال حاضر از بین ۶۴ پردیس، ۶۳ پردیس انتخابات را برگزار کردند. در این همایش ۳ کارگاه با عناوین شرح وظایف اعضای انجمن‌های ورزشی، آموزش نهضت داوطلبی که در حقیقت یک نوع مشارکت‌جویی و توجه به استعدادهای جوانان ا ست و دیگری کارگاه مدیریت رویداد‌ها و نیازسنجی و برنامه‌ریزی برای مسابقات است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ۵۳۳ نفر اعضای انجمن‌های ورزشی در سراسر پردیس‌ها هستند، گفت: از این تعداد ۳۷۳ نفر عضو اصلی و ۱۶۰ نفر عضو علی البدل هستند.

قنبری اضافه کرد: یکی از سیاست‌های وزارت علوم توجه به ورزش دانشگاهی است و ما چون الزاما دانشگاهی خوابگاه محور هستیم شیوه مخصوصی را تدوین و تنظیم کرده‌ایم. دانشجو معلمان باید با ورزش‌هایی که در مدارس وجود دارد، آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سرانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه‌ها پایین است، گفت: در نمایه عملیاتی دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۵ برای سرانه ورزشی مبلغ جداگانه‌ای را اختصاص داده‌ایم که هر استان می‌تواند برای جذب مربی، خرید اقلام ورزشی و لوازم مختلف اقدام کنند.

کد خبر : ۴۴۱۵۹۳