خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان امداد و نجات عنوان کرد؛

در مراسم اربعین‌حسینی37 هزار و 150 نفر به هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: 23 هزار و 23 نفر خدماتی را در ارتباط با اسکان، کنترل قند و فشارخون دریافت کرده‌اند همچنین 13 هزار و 973 نفر نیز خدمات سرپایی مانند پانسمان و ... دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مرتضی سلیمی درباره خدمات امدادی به زائرین اربعین حسینی گفت: از 17 آبان ماه تا 2 ساعت 8 صبح آذر ماه سال جاری 37 هزار و 150 نفر به امدادگران سازمان هلال احمر مراجعه کرده‌اند که در این میان 23 هزار و 23 نفر خدماتی را در ارتباط با اسکان، کنترل قند و فشار خون دریافت کرده‌اند همچنین 13 هزار و 973 نفر نیز خدمات سرپایی مانند پانسمان و ... دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: 219 نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که از این میان 207 نفر به صورت زمینی و 12 نفر به صورت هوایی به این مراکز منتقل شده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات همچنین با اشاره به عملیات ترافیکی در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی در همین مدت زمان اظهار کرد: 69 مورد عملیات در مسیرهای اربعین انجام شده که به تفکیک در استان‌های ایلام 42 مورد، لرستان 6 مورد، کرمانشاه‌ 3 مورد و استان فارس 2 مورد عملیات انجام شده است.

وی با اشاره به وجود 520 حادثه دیده طی روزهای اعلام شده؛ عنوان کرد: تعداد مصدومین 255 نفر بوده است که 92 نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند همچنین از میان منتقل شدگان 84 نفر به صورت زمینی و 8 نفر به صورت هوایی به این مراکز منتقل شده و 24 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

سلیمی خاطرنشان کرد: سایر مصدومان توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کد خبر : ۴۳۱۰۹۰