خبرگزاری کار ایران

ستاری در مراسم تجلیل از نخبگان علمی:

اقتصاد نفتی باید به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور درجمع نخبگان علمی گفت: دانش آموزان مدال آورنده المپیادها الگوی جامعه هستند.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان بنیادهای علمی کشور سال ۹۴ که درسالن آمفی تئاتر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، گفت: پایه اقتصاد کشور، نیروی انسانی تحصیل کرده است و کشور در این خصوص ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که باید فضای جامعه طوری تغییر کند تا به دانش آموزان اهمیت داده شودواین تغییردر جامعه باید توسط دانش آموزان نخبه اتفاق بیفتد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: خروجی های دبیرستانی ما علیرغم تمام مشکلات از کشورهای دیگر بالاتر هستند چرا که این خروجی ها اعتماد به نفس، ایمان و اعتقاد دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورافزود: شما دانش آموزان اول راه هستید که باید استعداد ذاتی شما توسط خانواده هایتان تبلور یابد .

ستاری تصریح کرد: جامعه کنونی اکنون در یک مقطع حساس به سر می‌برد و آن این است که اقتصاد نفتی باید به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود .

وی بااشاره به الگو بودن دانش آموزان نخبه خاطرنشان کرد: تنها تحصیل کردن آینده جامعه را رقم نمی زند بلکه این پیشرفت است که می تواند فرهنگ جامعه را متحول کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: به جای اینکه بگوئیم مملکت برای ما چه کاری کرده است باید از خود سئوال کنیم ما برای کشور خود چه خدمتی انجام داده ایم و باید بدانیم دراین موقعیتی که قرار گرفته ایم مدیون مملکت خود هستیم.

کد خبر : ۴۱۰۶۰۲