خبرگزاری کار ایران

حیدرزاده تاکید کرد:

ضرورت توجه صاحبان صنایع به مسولیت‌های اجتماعی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: در بخش صنعت رعایت الزامات زیست محیطی و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی توسط صاحبان صنایع است.

به گزارش ایلنا، محمدهادی حیدرزاده در حاشیه مراسم افتتاح سامانه پایش لحظه‌ای تصفیه خانه شرکت تولیدی خوشگوار با اشاره به اینکه رابطه دولت و بخش خصوصی یه رابطه دو سویه است، اظهار داشت: در بیشتر نقاط دنیا دولت بیشتر در بخش صنعت تولی گری دارد تا تصدی گری، به همین جهت برنامه هایی که به ویژه در کشور ما در هفته دولت به مرحله بهره برداری می رسد به نوعی نمایشگر سیاست‌های کلان دولت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در حوزه صنعت دو موضوع مورد اهمیت است، گفت: یکی از این موضوعات که بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح بوده است بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

وی ادامه داد: در کنار رویکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به تولید ملی، باید بتوانیم فرهنگ استفاده از تولید داخلی را هم در سطح کشور گسترش دهیم.

حیدرزاده با اشاره به اهمیت مقوله اشتغال و حرکت چرخه تولید داخلی کشور، افزود: ما باید بتوانیم با استفاده از پیوست فرهنگی از جمله رسانه های ارتباط جمعی، تعصب استفاده از محصولات داخلی را در کشور فراهم آوریم که لازمه این موضوع یک تعامل دو سویه میان صنعتگران و مردم به جهت تولید با کیفیت و در طرف دیگر حمایت مردم از تولید ملی است.

وی با بیان اینکه موضوع مهم دیگر در بخش صنعت رعایت الزامات زیست محیطی است، تصریح کرد: این موضوع از دو منظر قابل توجه است که یکی از آنها رعایت تکالیف قانونی است و موضوع دیگر هم مقوله توجه به مسئولیت های اجتماعی توسط صاحبان صنایع است.

حیدرزاده ادامه داد: رعایت الزامات زیست محیطی و تکالیف قانونی برای صنایع از منظر اقتصادی مهم است چرا که عدم رعایت قانون، جرائم و عوارض آلایندگی را برای صنایع مشمول به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تقدیر از عملکرد صنایعی که علیرغم مشکلات مالی، سعی در رعایت تکالیف قانونی خود در حوزه محیط زیست دارند، گفت: بهره برداری از سیستم پایش لحظه ای در صنایع منجر به برقراری یک رابطه معنی دار و مستقیم میان واحد صنعتی و مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران می شود.

وی اظهار داشت: موضوع خود اظهاری در حوزه مدیریت پسماند در واحد های صنعتی نیز از دیگر تکالیف قانونی است که واحد های صنعتی را مکلف به تکمیل و ارائه این چک لیست ها می کند.

حیدرزاده در بخشی دیگر از سخنان خود به قانون یک در هزار فروش صنایع اشاره کرد و افزود:این موضوع یک سیاست تشویقی برای واحد های صنعتی است، چرا که هزینه های زیست محیطی این واحدها بر اساس یک حساب مشخص و تایید هزینه های انجام شده توسط محیط زیست، مشمول مالیات نخواهد شد.

گفتنی است افتتاح سامانه پایش لحظه ای تصفیه خانه شرکت تولیدی خوشگوار ، از این پس پارامترهای دما، PH و COD بصورت برخط توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پایش و نظارت خواهد شد.همزمان با آغاز هفته دولت، روز گذشته نیز دو طرح زیست محیطی در شهرستان پاکدشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد خبر : ۴۰۳۷۶۱