خبرگزاری کار ایران

وزیرعلوم خبر داد:

برنامه‌ریزی برای کاربردی کردن رشته‌های علوم انسانی

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۱۷۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه‌های کلان ساماندهی آموزش عالی در نظر داریم رشته‌های علوم انسانی را نیز به سمت کاربردی‌ کردن تغییر دهیم.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، فرهادی در مراسم افتتاحیه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ضرورت کاربردی کردن علوم انسانی گفت: راه‌اندازی کلینیک‌های حقوق تخصصی بسیار مهم و اقدامی در جهت کاربردی کردن علوم انسانی است.

وزیر علوم در سخنانی با تاکید بر اهمیت رشته‌های حقوقی اظهار داشت: تاسیس دانشکده حقوق امری ضروری است. برای مثال با وجود اینکه نفت مسئله مهمی در کشور ما است، تعداد حقوقدانان نفتی‌ بسیار اندک است. لذا در کشور به افراد متخصص در حوزه‌های حقوقی و علوم سیاسی نیاز داریم.

وزیر علوم با اشاره به دانشگاه‌های نسل سوم گفت: دانشگاه فردوسی مشهد یکی از دانشگاه‌هایی است که به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت می‌کند. باید توجه کرد که دانشگاه‌های نسل سوم فقط مختص رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی نیست بلکه رشته‌های علوم انسانی نیز باید در این مسیر گام بردارند.

فرهادی در ادامه با اشاره به ساماندهی آموزش عالی گفت: با توجه به نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های ابلاغی باید در آموزش عالی ساماندهی صورت می‌گرفت که آمایش آموزش عالی نیز در این راستا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه رشته‌های جدید گفت: امسال تعداد داوطلبان کنکور حدود 850 هزار نفر بود که تعدادی کمتر از این در جلسه آزمون حاضر شدند در صورتی که علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی،  پیام‌نور و غیره نیز باید دانشجو پذیرش کنند بنابراین ضرورت دارد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای راه اندازی شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز