خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی مطرح کرد:

وجود ۵. ۷ متقاضی به ازای هر کودک دارای شرایط فرزندخواندگی

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۶۴۵

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی از وجود ۵. ۷ خانواده متقاضی به ازای هر کودک دارای شرایط فرزندخواندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نفریه در ارتباط با خدمات بهزیستی به فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست مراکز اقامتی سازمان بهزیستی پس از ترخیص گفت: مراکز مددکاری ما در حال تجمیع و کم شدن هستند به همین خاطر همکاری را با کلینیک‌های مددکاری آغاز کرده‌ایم و تاکنون این مراکز به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از فرزندان ترخیص شده بهزیستی خدمات ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: امسال نیز ۱۲ هزار نفر از این فرزندان تحت پوشش کلینک‌های غیردولتی ما تا ۵ سال قرار می‌گیرند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی در ارتباط با قانون جدید فرزند خواندگی اظهار کرد: برای اینکه این قانون به طور کامل اجرا شود؛ نیاز به هماهنگی بین دستگاهی وجود دارد. مساله فرزندخواندگی میان بهزیستی، قوه قضائیه و ثبت احوال مساله مشترکی است که آذرماه امسال با حضور سران این دستگاه‌ها نشستی درباره فرزندخواندگی با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر برگزار خواهد شد.

نفریه افزود: با تصویب قانون جدید بسیاری از فرزندان شیرخوارگاه‌های ما واگذار شده و به نظر می‌آید که با اجرای این قانون یک سوم شبه خانواده‌های بهزیستی کاهش پیدا کند، در حال حاضر به طور متوسط به ازای هر فرزند قابل واگذاری ۵. ۷ زوج متقاضی هستند؛ حتی فرزندانی که دارای معلولیت‌های متوسط یا بیماری واگیردار هستند، متقاضی برای فرزندخواندگی دارند. بسیاری از هموطنان ساکن در خارج از کشور نیز متقاضی قبول کردن سرپرستی این فرزندان هستند.

وی در ارتباط با موضوع کودکان کار و خیابان گفت: در گذشته بسیاری از کودکان کار بی‌سرپرست یا بدسرپرست بودند اما اکنون بیشتر آن‌ها در خانواده‌های بدسرپرستی هستند که امکان نگهداری از فرزند خود را دارند. بهزیستی سالانه می‌تواند سالانه ۴ تا ۵ هزار کودک کار و خیابان را ساماندهی کند، بنابراین چند سالی است که سیاست ما گسترش مراکز روزانه با مشوق‌هایی همچون ارائه یک وعده غذای گرم برای این کودکان است.

نفریه ادامه داد: سال گذشته ۵۰ مرکز ساماندهی کودکان خیابانی که به ارائه خدمات حرفه‌آموزی و سوادآموزی می‌پردازند؛ در کشور افتتاح شد و سیاست ما افزایش این گونه مراکز است.

مدیر کل سازمان بهزیستی در ارتباط با افراد دارای اختلای هویت جنسیتی گفت: اکنون تنها مرجعی که خدمات این افراد را پوشش می‌دهد؛ بهزیستی است. کمتر از ۱۰ درصد این افراد به سمت تغییر جنسیت می‌روند و بیشتر آن‌ها در مرحله مشاوره درمان می‌شوند بطوریکه یک سوم این افراد کاملا خوب می‌شوند و یک سوم هیچ تغییری نمی‌کنند. یک سوم دیگر هم ممکن است؛ بد‌تر شوند. در مورد افرادی که به سمت عمل جراحی می‌روند این عمل ۳ الی ۴ مرحله دارد که قسمتی از هزینه‌های درمان آن را سازمان بهزیستی حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز