خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

امنیت‌روانی جامعه باید مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد/ برنامه‌ریزی برای امنیت شغلی ضروری است

وزیر تعاون، کار و رفاه جتماعی تاکید کرد که امنیت روانی جامعه باید مورد توجه مجلس و دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در جلسه هم‌اندیشی وزارت‌تعاون و سازمان‌های تابعه با بیان اینکه راه نجات ایران امروز اجتماع است، گفت: تعاون نه تنها به عنوان موضوع بخش اقتصادی بلکه بحران شیوه زندگی در جامعه گمشده است و گوهر گمشده ایران امروز است.

وی ادامه داد: باید به بازنشسته‌ها رسیدگی کنیم زیرا همه از سختی زندگی این گروه از مردم باخبریم اما بالاتر از بازنشستگی مفهوم سالمندی است که یکی از مشکلات جامعه ما بوده و باید درباره آن برنامه‌ریزی شود.

ربیعی تصریح کرد: وقتی سالمندی با کمبود معیشت معلولیت و تجرد همراه می‌شود پیچیده است و وقتی با سالمند مجرد روبرو می‌شویم این موضوع پیچیده‌تر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه امنیت اصلی‌ترین موضوعی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به رشد توسعه نمی‌رسیم مگر آنکه همه چیز را پیش‌بینی پذیر کنیم.

وی اظهار کرد: افزایش20 درصدی حقوق بازنشستگان انجام شد اما باز هم این مقدار حقوق ناچیز است، همچنین ضروری است برای امنیت شغلی برنامه‌ریزی کنیم.

ربیعی با اشاره به دیدار خود از مرکز معتادان بهبود یافته، گفت: معتقدم ریشه اعتیاد و آسیب‌ها آن است که انسان‌ها با نشاط زندگی نمی‌کند. ما به جامعه با نشاط نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ما ناخودآگاه یکدیگر را آزار می‌دهیم، عنوان کرد: باید برای هم پشتوانه باشیم و ضروری است امنیت روانی جامعه در دولت و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی در ادامه با اشاره به بازدید خود از مرکز اصلاح و تربیت گفت: متوجه شدم رابطه معناداری میان سازماندگی از تحصیل و جرم و جنایت در مرکز وجود داشت، این در حالی است که 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ما نیاز به اقدامات بزرگ، سخت‌کوشی و مدارا داریم، ادامه داد: فرزندان ما در آینده نیازمند کار سخت امروز ما هستند و ما باید فقدان کارشناسی‌ها را با سخت‌کوشی و اقدامات کارشناسی حل کنیم.

وی تاکید کرد: ما دیگر حق اشتباه نداریم و به مدارا و عقلانیت و سخت‌کوشی برای حل مسایل بزرگ نیاز داریم. ضروری است میزان اعتماد در جامعه را افزایش دهیم و باید به این دوره اعتماد کنیم.

ربیعی با بیان اینکه در این دوره باید 800 هزار شغل ایجاد کنیم آن‌هم در شرایطی که اقتصاد کم‌توان است، خاطرنشان کرد: من دولت‌یازدهم را دولتی فروتن می‌نامم اما ما به تنهایی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم و به کمک مجلس و گروه های اجتماعی نیاز داریم.

کد خبر : ۳۸۳۲۹۸