خبرگزاری کار ایران

در آیین افتتاح مرکز بیماران کلیوی مطرح شد؛

اعتراض وزیر بهداشت به تاخیر در زمان تصویب تعرفه ها

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۰۸۴

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ما به تاخیر در زمان تصویب تعرفه ها اعتراض داریم چراکه دولت باید تا پیش از پایان سال 94 در مورد تعرفه ها به ویژه برای بخش خصوصی تصمیم گیری می کرد ، زیرا در حال حاضر بخش خصوصی خدمات پزشکی را ارائه می دهد اما تکلیف آن هنوز مشخص نیست که باعث نارضایتی و هرج و مرج در رقم های دریافتی و دشوارتر شدن نظارت وزارت بهداشت می شود.

به گزارش ایلنا از  وبدا، سید حسن هاشمی شب گذشته در حاشیه آیین افتتاح مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری میزان اعتبار مورد نیاز برای مراکز جامع خدمات سرطان و بیماران مبتلا به سرطان را  دو هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و از تلاش های وزارت بهداشت برای جلب مشارکت بخش خصوصی در این حوزه خبر داد.

وی افزود: وزارت بهداشت حاضر است از بخش خصوصی خرید خدمت کند و برخی از سرمایه گذاران نیز اعلام آمادگی کرده اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت دست روی دست نگذاشته است، افزود: در استان مازندران تعداد قابل توجهی از مراکز ارائه خدمات برای بیماران مبتلا به سرطان راه اندازی شده که یکی از مهم ترین آنها را افتتاح کردیم.

هاشمی از راه اندازی 220 مرکز جامع خدمات سرطان در کل کشور خبر داد و گفت: تا کنون حدود 70 مرکز جامع خدمات سلامت در کشور راه اندازی شده اما بخش عمده ای از آن که به تجهیزات سنگین نیاز دارد، هنوز باقی مانده است اما لازم است تا مردم به سبک زندگی و نوع تغذیه خود توجه بیشتری نشان دهند تا نیاز به احداث این مراکز کمتر شود.

وزیر بهداشت در خصوص تاخیر تصویب تعرفه های پزشکی و میزان افزایش آن در سال جاری، تصریح کرد: ما به تاخیر در زمان تصویب تعرفه ها اعتراض داریم چراکه دولت باید تا پیش از پایان سال 94 در مورد تعرفه ها به ویژه برای بخش خصوصی تصمیم گیری می کرد زیرا در حال حاضر بخش خصوصی خدمات پزشکی را ارائه می دهد اما تکلیف آن هنوز مشخص نیست که باعث نارضایتی و هرج و مرج در رقم های دریافتی و دشوارتر شدن نظارت وزارت بهداشت می شود.

هاشمی با بیان اینکه تعرفه های پزشکی قانونی هیچگاه موجب نارضایتی مردم نخواهد شد، تاکید کرد: افزایش تعرفه ها نباید بیشتر از نرخ تورم باشد البته تمام اقتصاد دانان اشراف دارند که تورم در حوزه پزشکی متفاوت است که معمولا 1.4 تا 1.5 برابر نرخ معمول است اما تصمیم آن بر عهده دولت است که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه وضعیت تعرفه های پزشکی 95 نیز مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز