خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

کیفیت خدمات درمانی افزایش پیدا نکرده/ مردم از سرِ ناچاری به بیمارستان دولتی مراجعه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۱۵۸

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: طرح تحول سلامت بدون هیچ کار کار‌شناسی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریفی مقدم؛ قائم مقام سازمان نظام پرستاری در نشست خبری همایش نقد و بررسی واقعی طرح تحول سلامت اظهار کرد: به نظر می‌آید؛ نگاهی که به حوزه سلامت وجود دارد؛ یک نگاه تجاری و بنگاه‌داری است، در حالی که حتی در تجارت هم قواعدی وجود دارد که در سیستم بهداشت و درمان در حال حاضر رعایت نمی‌شود.

دبیرکل خانه پرستار گفت: رقابتی در سیستم بهداشت و درمان وجود ندارد و افرادی که به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند از سر ناچاری این کار را انجام می‌دهند و حتی خدمتی که باید توسط پزشک انجام شود را رزیدنت انجام می‌دهد و هزینه‌ چندانی هم دریافت نمی‌کند و این روند در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت بدون هیچ کار کار‌شناسی انجام شده و در اجرای این طرح از هیچ گروهی مشورت گرفته نشده است و نه علمای اقتصادی و نه بیمه‌ها در اجرای آن نقشی نداشتند. علاوه بر اینکه کیفیت خدمات درمانی نیز در فرآیند اجرایی این طرح افزایش پیدا نکرده است و به طور مثال زمان ویزیت بیمار که قرار بود در ساعت ۶ بیمار باشد تغییری نکرد و در حال حاضر پزشکان در روز ۱۰۰ بیمار یا بیشتر ویزیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز