خبرگزاری کار ایران

بررسی توسعه همکاری‌های پزشکی بین ایران و نخجوان

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۴۹۰

در سفر هیات اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نخجوان، موضوع توسعه همکاری های پزشکی بین این دانشگاه با وزارت بهداشت و مراکز درمانی و آموزش پزشکی جمهوری خود مختار نخجوان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سرکنسولگری ایران در نخجوان هیات مذکور متشکل از 7 تن از مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در رشته های مختلف جراحی مغز و اعصاب، داخلی و ریه، جراحی قفسه سینه، گوارش و کبد، غدد و گوش و حلق و بینی در تاریخ 15 بهمن ماه سالجاری به نخجوان سفر و ضمن دیدار با وزیر بهداشت و بازدید از چند بیمارستان و مرکز درمانی جمهوری خود مختار نخجوان، در خصوص راههای توسعه همکاریهای پزشکی فیمابین گفت و گو و تبادل نظر کردند .

هیات دانشگاهی کشورمان همچنین طی نشست علمی با پزشکان و متخصصین بیمارستانها و مراکز درمانی جمهوری خود مختار نخجوان ضمن تشریح ظرفیتهای تخصصی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با پتانسیل های تخصصی موجود و نیازهای مراکز درمانی نخجوان آشنا شده و در خصوص راههای تبادل تجربیات و ارتباطات بیشتر علمی با یکدیگر جهت توسعه همکاریهای پزشکی و درمانی گفتگو کردند.

هیات ایرانی با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان در خصوص نتایج دیدارها با پزشکان و بازدیدهای انجام شده از مراکز درمانی نخجوان با منصور آیرم سرکنسول کشورمان نیز گفتگو کرد.

در این دیدار منصور آیرم با اشاره به زمینه های موجود برای توسعه همکاریها، در خصوص پیگیری توافقات صورت گرفته تا حصول نتیجه تاکید کرد.

برگزاری سمینارهای مشترک علمی و تخصصی، تبادل تجربیات و اطلاعات پزشکی بین پزشکان دو طرف، اعزام پزشکان نخجوان به تبریز برای شرکت در دوره های آموزشی کوتاه و میان مدت و همچنین اعزام تیمهای تخصصی پزشکان ایرانی به نخجوان از جمله توافقات صورت گرفته در این سفر می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز