خبرگزاری کار ایران

لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران تصویب شد/ تغییر نام ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر (عج) به تئاتر شهر

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۶۲۰

شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود 4 دستور کار را مورد بررسی و تصویب قرار داد که از جمله آن می‌توان به لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران و تغییر نام ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر (عج) به تئاتر شهر اشاره کرد.

به  گزارش خبرنگار ایلنا، در دویست و سی و چهارمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران در دستور کار این شورا قرار داشت.

براساس این برنامه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با رویکرد ترویجی، آموزشی و تبلیغی؛ مناسب سازی فضاهای شهری و توسعه اماکن و زیرساخت‌های در زمینه عفاف و حجاب، حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، کانون‌ها و گروه‌های همیاراجتماعی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی در زمینه عفاف و حجاب و بهره‌ گیری از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی و اقدامات نهادی و بین‌بخشی به عنوان راهبردها مشخص شده است.

در فرایند بررسی این لایحه تندگویان در رابطه با مناسب سازی اماکن در این لایحه با اشاره به اینکه ایجاد فضاهای اختصاصی برای بانوان در پارک‌ها، اماکن ورزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: خوب است که این فضاهای اختصاصی در اماکن تجاری نیز در نظر گرفته شود و یا حتی می‌توانیم پاساژ ویژه بانوان نیز داشته باشیم.

در ادامه محسن سرخو در رابطه با این مسئله گفت: ایجاد فضای اختصاصی در اماکن ورزشی و پارک‌ها برای زنان مناسب است اما اگر این مسئله به فضاهای تفریحی و تجاری نیز تعمیم داده شود از آن برداشت تفکیک جنسیتی خواهد شد.

وی ادامه داد: نباید چنین برداشتی شود که قرار است؛ مراکز تجاری ویژه بانوان و مراکز تجاری ویژه آقایان تاسیس شود.

سرخو همچنین پیشنهاد واگذاری برخی وظایف به سازمان حمل و نقل شهرداری جهت ترویج و بهبود وضعیت حجاب و عفاف را ارائه کرد.

احمد حکیمی‌پور نیز در این رابطه گفت: در زمینه حجاب و عفاف باید قوانینی تصویب شود که اجرایی باشد.

وی ادامه داد: حجاب بخشی از مسئله عفاف است، اما عفت عمومی محدود به بحث پوشش نیست و نباید برنامه‌های تکراری در این حوزه انجام شده و محلی برای خرج‌تراشی ایجاد شود.

حکیمی‌پور تصریح کرد: همچنین در این برنامه به برگزاری جشنواره و همایش در حوزه حجاب و عفاف اشاره شده است در حالی که ما باید تلاش کنیم که از شهرداری همایش‌زدایی و جشنواره‌زدایی کنیم.

وی در مورد پیشنهاد ایجاد مراکز تجاری بانوان گفت: یکی از تفریحات خانواده این است که با هم به خرید یا پارک بروند نباید کاری کنیم که در جامعه اتفاقات دیگری رخ دهد.

همچنین انصاری در رابطه با این لایحه اظهار کرد: حجاب و عفاف با یک لایحه یا سمینار نهادینه نمی‌شود بلکه باید بستر ارائه خدمات ما به این سمت پیش برود.

در انتهای این بحث‌ها لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه لایحه اصلاح عنوان و مفاد مصوبه اخذ عوارض تمدید پروانه ساختمان‌های نیمه کاره نیز بررسی و با انجام اصلاحاتی در تبصره‌های آن به تصویب رسید.

یک فوریت طرح مساعدت مالی به منظور برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌های ری و شمیرانات نیز ازجمله دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بود که به تصویب رسید.

در انتهای این جلسه بررسی طرح نامگذاری و تغییر  نام 59 مورد ایستگاه مترو بررسی شد و ضمن تصویب نامگذاری ایستگاه‌های مترو با نام مناطق شناخته شده آنها در این 59 مورد نام ایستگاه متروی ولیعصر (عج) واقع در خط 3 متروی تهران به دلیل شباهت با نام ایستگاه متروی میدان ولیعصر (عج) به ایستگاه تئاتر شهر تغییر نام داد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز