خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علامه طباطبایی:

تعداد دانشجویان خارجی علامه دو برابر شده/ دولت بودجه دانشگاه‌ را افزایش دهد

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۱۰۳

رییس دانشگاه علامه طباطبایی بر ضرورت افزایش بودجه این دانشگاه‌ از سوی دولت تاکید کرد.

حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه  طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه زمانی که به این دانشگاه آمدم، نسبت استاد به دانشجو 1 به 42 بود، اظهار داشت: با اقداماتی که انجام شد، در حال حاضر این نسبت 1 استاد به 30 دانشجو ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: با استخدام‌های جدید تا پایان سال این نسبت بهتر خواهد شد و 1 به 28 افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر 70 نفر استخدام شده‌اند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال به آمار این استخدام‌ها اضافه خواهد شد که البته کارهای استخدامی این تعداد انجام شده و کارهای ادارای آن نیز باید انجام شود.

سلیمی ادامه داد: در این مدت ما تعداد دانشجو را محدود کردیم و از سوی دیگر تعداد اعضای هیات علمی را اضافه کردیم و این اقدام باعث شد؛ نسبت استاد به دانشجو ارتقا یابد.

وی به تغییر هرم اعضای هیات علمی در دانشگاه علامه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هرم اعضای هیات علمی تغییر کرده؛ به طوری که 36 درصد استادان ما دانشیار به بالا هستند که حدود 94 نفر در دو سال گذشته ارتقا گرفتند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه خواسته ما در جهت افزایش بودجه و اعتبارات از دولت است نه وزارت علوم، گفت: وزارت علوم (وزیر علوم و معاونان) نهایت همکاری خودشان را با دانشگاه‌ها در این مدت داشته‌اند و امیدوار هستیم در ادامه راه توجه بیشتری در حوزه امکانات و اعتبارات به دانشگاه‌ها شود.

وی با اشاره به فعال بودن دانشگاه علامه در حوزه دیپلماسی علمی اظهار داشت: دو سال‌ونیم پیش دانشگاه علامه، دفتر همکاری‌های بین‌المللی نداشت و ما این دفتر را تاسیس کردیم. در حال حاضر با  60 دانشگاه در خارج از کشور تفاهم‌نامه امضا کردیم که 30 مورد از این تفاهم‌نامه‌ها فعال است.

سلیمی ادامه داد: تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با  دانشگاه فرانسه، اسپانیا، آلمان، روسیه، هند و پاکستان داشته‌ایم که عمدتا فعال و در حال اجرا شدن هستند و فقط تفاهمنامه بر روی کاغذ نیست.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این مطلب که تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه علامه 2 و نیم برابر شده و از  63 نفر به 200 نفر افزایش یافته، افزود: فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه افزایش یافته، اما هنوز در حد دانشگاه علامه نیست. خیلی باید کار کنیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز