خبرگزاری کار ایران

موازی‌کاری‌ها در حوزه زنان و خانواده

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۹۳۶

معاون بررسی های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به چالش‌های فعالیت ستاد زن و خانواده، از موازی‌کاری‌ها در حوزه زنان و خانواده انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سوسن باستانی در نشست گفتمان‌سازی نقشه مهندسی فرهنگی کشور افزود: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، راهبری و پایش اقدامات سایر نهادهای دولتی و غیردولتی برای اطمینان از حرکت در راستای اهداف برنامه‌های توسعه و تحقق عدالت جنسیتی، از جمله اهداف تشکیل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است که مبنای عمل در این معاونت غالباً قوانین و اسنادبالادستی و به طور خاص ماده ۲۰۳ برنامه پنجم توسعه و راهبردهای حوزه زنان و خانواده ارائه شده توسط ریاست جمهوری است.

به گفته باستانی تحکیم بنیاد خانواده، بازنگری قوانین و مقررات، پیشگیری از آسیب‌ها، تعمیق باورهای دینی، اصلاح ساختار اداری، پاسداشتن ارزش‌های خانوادگی، پررنگ کردن نقش خانواده به عنوان یک گروه مرجع، برقرار کردن عدالت جنسیتی در خانواده و اجتماع، افزایش ارتباطات خانوادگی میان خویشان و دوستان و نزدیکان، تشکیل نهادهای خیریه‌ای و مدنی در امور مربوط به خانواده‌ها، تولید برنامه‌های خانواده‌محور در رسانه‌ها و پرهیز از دولتی شدن خانواده‌ها از جمله اصول و موارد تأکید شده در این اسناد بالادستی است.

وی همچنین از اقدامات آموزشی و مشاوره‌ای، اقدامات حقوقی، اقدامات علمی و پژوهشی، اقدامات حقوقی و ... در راستای بهبود وضعیت اشتغال زنان متناسب با نقش‌های خانوادگی و تحکیم خانواده، سلامت زنان و خانواده، عفاف و حجاب، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده و اقدامات در زمینه حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب به عنوان برخی اقدامات صورت گرفته در راستای تحکیم و تقویت خانواده نام برد.

باستانی همچنین با اشاره به اهم مصوبات ستاد ملی زن و خانواده، از چهار مصوبه یاد کرد؛ برنامه جامع تشکیل، تحکیم و تعالی نهاد خانواه، برنامه ملی افزایش جمعیت و ارتقای نرخ باروری، ایجاد کمیته تخصصی توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی زنان و خانواده ذیل شورای عالی اشتغال، تصویب افزایش مدت مرخصی زایمان برای مادران از ۶ ماه به ۹ ماه و در نظر گرفتن دو هفته مرخصی برای همسر.

معاون بررسی های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این که برخی از این مصوبات اجرایی و برخی همچنان در تعلیق به سر می‌برد، گفت: موازی‌کاری‌ها در حوزه زنان و خانواده، نحوه برگزاری جلسات، ابلاغ مصوبات با امضای رئیس مرکز و نه امضای ریاست جمهوری به دستگاه‌های مسئول و حل نشدن موضوع بودجه در دستگاه‌های مربوطه به عنوان مهمترین چالش‌ها در فعالیت ستاد ملی زن و خانواده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز