خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسول در قوه قضاییه اظهار کرد:

امن نبودن خودروها و جاده‌ها، عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۷۳۵

مدیرکل امنیتی انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اگر مساله ایمنی خودرو و جاده تامین شود عامل انسانی نمی‌تواند در تعداد فوتی‌ها موثر باشد.

به گزارش خبرنگارایلنا، مجید اکبرپوردر نشست امروز کمیته پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه با بیان اینکه در خصوص علت تامه تصادفات سال‌هاست که به سمت عامل انسانی رفته‌ایم، گفت: در حالی که ما برای عامل انسانی بیمه شخص ثالث را دیده‌ایم اما کسی به ایمن بودن جاده‌ها و خودروها توجه نمی‌کند لذا اگرچه عامل انسانی یکی از عوامل تاثیرگذار در تصادفات است اما اگر جاده شانه راه نداشته باشد این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به این موضوع که دلخوشی ما کاهش تعداد کشته‌هاست، گفت: اما با هر  نفری که فوت می‌شود خانواده چند نفره‌ وی نیز دچار آسیب می‌شوند لذا نباید تنها به عامل انسانی در تصادفات جاده‌ای توجه کرد زیرا امن نبودن خودرو و جاده‌ها عوامل اصلی هستند و اگر این دو مرتفع شود عامل انسانی نمی‌تواند تاثیر زیادی در فوتی‌ها داشته باشد.

در ادامه جلسه دهقان نماینده وزارت کشور با تاکید بر تهیه پیش‌نویس طرح ساماندهی وضعیت موتورسیکلت سواران در وزارت کشور عنوان کرد: مقرر شده این طرح طی شش ماه تهیه و به هیات دولت ارسال شود.

وی در خصوص این طرح گفت: در این طرح وضعیت تردد موتورسیکت‌سواران در کشور و مسائلی اعم از تولید، ساخت، واردات و نحوه رانندگی موتورسیکلت‌سواران مشخص می‌شود.

دهقان با تاکید بر اینکه درخصوص دسترسی به مدارک موتورسیکلت‌سواران و خرید و فروش غیررسمی موتور و خرید قسطی آن با ضعف و مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: این موضوعات می‌توانند منجر به انجام سرقت و زورگیری شود.

نماینده وزارت کشور با بیان اینکه قصد داریم در زمینه استفاده از کلاه ایمنی در میان موتورسیکلت‌سواران فرهنگ‌سازی کنیم، اظهار کرد: این در حالی است که بستن کمربند ایمنی را ناگهانی اجباری کردیم و فرهنگ‌سازی در همین مسیر پیش آمد. بنابراین مبحث کلاه ایمنی جدی بوده و عدم استفاده از آن بیشترین فوتی را به دنبال دارد.

وی همچنین تاکید کرد: تا چند روز آینده شاهد به حضور گسترده زائران به سمت مبادی خروجی کشور به مناسبت اربعین خواهیم بود اما باید توجه کنیم که اتوبوس‌های حامل زوار متعلق به شرکت واحد اتوبوس‌رانی هستند و نه مرتبط با اتوبوس‌های بین‌شهری  و رانندگان آنها نیز رانندگان بین شهری نیستند بنابراین باید مراقب این موضوع نیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز