خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات:

مانورهای آمادگی در مقابله با حوادث باید از حالت نمایشی خارج شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۴۰۴

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به برگزاری مانورهای آمادگی در مقابله با حوادث غیرمترقبه در تهران، تاکید کرد: برگزاری این مانورها باید از شکل نمایشی خارج شود.

به گزارش ایلنا، دکتر ناصر چرخساز به برگزاری مانور ساعت صفر در تهران پرداخت و گفت: نکته مهم در این زمینه، موضوع راه‌های دسترسی آسان به مرکز شهر در هنگام وقوع بحران است. همنین، بحث انتقال مصدومان به مراکز درمانی، انتقال مردم سالم به اردوگاه‌های اسکان اضطراری و... است.

وی به اهداف برگزاری مانور ساعت صفر در تهران اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف‌ این مانور، شکستن تابوی بروز حادثه در سطح پایتخت و آمادگی در برابر آن بود؛ لازم بود به مردم هشدار دهیم که این شهر در خطر حوادث و سوانح است و این حالت می‌تواند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و... باشد.

چرخساز گفت: مردم باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث داشته باشند و آموزش‌های مربوطه را نیز دریافت کنند. مدیران هم باید درس آموخته‌هایی داشته باشند؛ ابتدا اینکه مدیران باید در مقابله با بحران‌ها بتوانند مدیریت مطلوب را داشته باشند به عنوان مثال اجازه ساخت و ساز در روی گسل‌ها را ندهند، مسیرها را باز نگه دارند و در امر پیشگیری نیز گام بردارند. تمام این مباحث در بحث بحران‌های احتمالی پایتخت مهم هستند.

وی ادامه داد: مدیران هم باید آموزش ببینند و هم در توسعه فرهنگ آموزش همکاری داشته باشند. سازمان امداد و نجات به عنوان مسئول کارگروه امداد و نجات می‌تواند در امر آموزش همگانی کمک کند. همه باید دست به دست هم دهیم و بحث آموزش همگانی را توسعه دهیم.

چرخساز با اشاره به وقوع بحران در پایتخت، گفت: سازمان امداد و نجات نمی‌تواند یک تنه وارد گود شود. سایر دستگاه‌ها نیز باید وارد عمل شوند در عین حال از ساختارهای سایر استان‌ها هم باید استفاده شود. پوشش مدیریتی زلزله تهران و سایر بحران‌ها در پایتخت بسیار مهم است. بسیاری از کارها انجام شده اما هنوز جا برای کار باقی مانده است.

رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: جای تمرین‌ها و آموزش‌ها برای مقابله با بحران در پایتخت خالی است. باید آمادگی‌ها از حالت نمایشی خارج شود و به صورت عملیاتی و واقع‌گرایانه در آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز