خبرگزاری کار ایران

معاون نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

اساتید حقوق حادثه منا را بررسی کنند

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۵۳۰

معاون نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در مصیبت منا استان‌های مختلفی گیر افتاده‌اند و آنچه که مبهم است و باید اساتید حقوق آن را بررسی کنند، خود حادثه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید طه مرقاتی (معاون نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت) در همایش بررسی ابعاد حقوقی، سیاسی و فقهی حادثه منا با بیان اینکه مسلمانانی که در روز عید قربان جان به جان آفرین تسلیم کردند در حال عبادت و انجام مناسک حج بودند، گفت: بی‌تردید آنها مهاجر الی الله بودند و خداوند آگاه به اجر این کشته‌شدگان است.

وی با اشاره به حضور خود در واقعه منا به عنوان یکی از مسئولان سازمان حج و زیارت گفت: روز دهم ذی‌الحجه تقریباً تمامی حجاج در منا حضور دارند و پس از اعمال سختی که در روز عرفه در شب روز دهم انجام می دهند وارد سرزمین منا شده و از طلوع تا غروب باید جمره عقبی را سنگ زنند.

مرقاتی افزود: شیعه معتقد است که زنان از باب اضطرار می‌توانند شب روز دهم را رمی جمرات کنند اما نظر اهل سنت این نیست.

وی با بیان اینکه راه‌های منتهی به جمرات چند راه است که با افزایش جمعیت گسترش یافته اظهار کرد: ما 453 کاروان داشتیم و در این مصیبت استان‌های مختلفی گیر افتاده‌اند و آنچه که مبهم است و باید اساتید حقوق آن را بررسی کنند خود حادثه است زیرا سال‌هایی بود که تعداد حجاج ما بیش از این مقدار بود و سوال این است که چرا راه بسته شده بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز