خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور:

سهم دانشگاه‌ها برای پست‌های مدیریتی پایین است

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۱۰۵

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشورافتخاری با بیان اینکه در هفته پژوهش بین وزرای کشور وعلوم و مدیران مرتبط با بحث فناوری و پژوهش جلسه‌ای برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ان‌شاء الله کمیته راهبری مشترک بین دو وزارتخانه که پیش از این تشکیل شده بود فعال خواهد شد تا بتوانیم در روز جلسه بین وزرا یک مصوبه یا بیانیه مشترک را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر افتخاری (رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور) در نشست استانی هفته پژوهش و فناوری که امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: چند موضوع در دستور کار وزارت کشور است که به عنوان ضرورت ملی در نظر گرفته شده است. که یکی اقتصاد مقاومتی و دیگری بحث اداره مسائل کلان در استان‌ها در فضای پساتحریم است چرا که مجموعه نظام باید در این فضا آماده فعالیت‌های جدید باشند و شروع این کار باید از پژوهش‌های استانی آغاز شود.

وی افزود: دومین سیاستی که ما بر روی آن تاکید داریم، بازگشت به پژوهش است. شعار خوبی تحت عنوان اینکه نباید بدون پژوهش تصمیم‌گیری کنیم از سوی وزارت علوم مطرح شد اما مورد غفلت قرار گرفت. ما به دنبال این هستیم که این موضوع را احیا کنیم و در وزارت کشور  با توجه به تاکیدات آقای رحمانی فضلی به پژوهش‌هایی که جنبه کاربردی دارند، توجه ویژه‌ای داریم.

افتخاری ادامه داد: ما در وزارت کشور موظفیم با دانشگاهها تعامل داشته باشیم و مرزهای دانش را واردحوزه عملیاتی کنیم لذا اولویت دادن به پژوهش‌های کاربردی حائز اهمیت است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور سیاست دیگر وزارت کشور را «ایجاد شبکه» عنوان کرد و گفت: محدودیت منابع در حوزه پژوهش‌ها زیاد است و ما این را قبول داریم اما به شدت مصر هستیم که یک درصد اعتباراتی که دستگاهها باید به پژوهش اختصاص دهند را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دوره زمانی گذار باید از تجمیع توانمندی‌ها استفاده کنیم اظهار داشت: بجای اینکه از درصدها به صورت جزیره‌ای استفاده کنیم باید منابع را کنار هم بگذاریم تا شاهد نتایج بهتری باشیم. چرا که اشتراک منابع که در حمایت از تقسیم‌بندی مناطق انجام شده راهگشا است و ما می‌توانیم مناطق پژوهشی را با مناطقی که وزارت کشور تعریف کرده گرد هم بیاوریم و از توانمندی‌ آنها در کنار یکدیگر استفاده کنیم.

افتخاری سیاست بعدی وزارت کشور را شبکه‌سازی و تجمیع منابع دانست و گفت: به دنبال شبکه‌سازی بین وزارت‌خانه ها هستیم و این شبکه سازی نیز باید در بین دانشگاهها نیز جدی گرفته شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با بیان اینکه سیاست ایجاد هماهنگی و اطلاع‌رسانی از دیگر سیاست‌های وزارت کشور به شما رمی‌رود گفت: از استان‌ها تقاضا داریم این سیاست را جدی بگیرند. از سوی دیگر نیز برای اینکه فعالیت‌ها مستمر بماند و هر سال گزارش و پایش از فعالیت‌ها داشته باشیم نیازمند نهادینه سازی آنها هستیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته مقرر شد به دلیل برداشت‌های ناصوابی که پیش از این صورت گرفته بود،‌ دفاتر پژوهش استانداری ‌ها دوباره احیا شود و ما معتقدیم که الگوی توسعه مدیریت باید بر محور استانداری‌ها قرار بگیرد.

افتخاری با بیان اینکه در هفته پژوهش بین وزرای کشور وعلوم و مدیران مرتبط با بحث فناوری و پژوهش جلسه‌ای برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ان‌شاء الله کمیته راهبری مشترک بین دو وزارتخانه که پیش از این تشکیل شده بود فعال خواهد شد تا بتوانیم در روز جلسه بین وزرا یک مصوبه یا بیانیه مشترک را داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با بیان اینکه مدیریت سیاست داخلی کشور حرفه‌ای و تخصصی است، گفت: بخش‌های کلان مدیریت کشور رشته و معادل‌های دانشگاهی ندارند و سهم دانشگاه‌های ما برای پست‌های مدیریتی پایین است و در این راستا باید رشته‌های دانشگاهی تعریف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز