خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت:

کلنگ زنی نخستین هنرستان جامع محیط زیستی

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۷۰۳

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم کلنگ زنی نخستین هنرستان جامع محیط زیستی گفت: موضوع توسعه پایدار با ابعاد مخلف اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و در ۱۷ محور به تصویب رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، معصومه ابتکاردر همایشی که به منظور آغاز احداث نخستین هنرستان جم (جامع محیط زیستی) «در پردیس شهید هاشمی‌نژاد دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از اینکه تفاهم نامه‌ای که به منظورهمکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش امضاء شده است امروز با کلنگ زنی نخستین هنرستان جامع محیط زیستی نمود واقعی می‌یابد گفت: فعالیت زیست محیطی به منزله امر به معروف و نهی از منکر در ادامه قیام عاشورا ست و اینگونه معنای والای فرهنگی، علمی و اجتماعی ارزشمندی دارد.

وی ضمن اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع متولیان حفاظت محیط زیست بر تحول فرهنگی درجامعه‌ای که دچار آسیب‌هایی در حوزه حفاظت محیط زیست بوده است گفت: ریاست جمهوری در کنار تمام موضوعات مهم اجتماعی اقتصای، سیاسی، دولت را دولت محیط زیستی می‌نامد چرا که بحران‌های زیست محیطی بر اثر دوره‌ای بی‌توجهی و سیاست‌های نادرست امروز شاهد تشدید بحران‌های آن هستیم.

ابتکار همچنین ضمن اشاره دستاوردهای جمهوری اسلامی دراجلاس اخیر نیویورک گفت: موضوع توسعه پایدار با ابعاد مخلف اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و در ۱۷ محور به تصویب رسیده است که تمامی ابعاد فقر، آموزش، بهداشت، اشتغال و... برای ۱۵ سال آینده بشر ساماندهی می‌کند.

 بنابراین گزارش، استاندار خراسان رضوی دراین همایش ضمن زنده داشت عظمت قیام عاشورایی و تقارن این مراسم با نخستین روز از ماه محرم الحرام و تسلیت این مناسبت به عزاداران حسینی و نیز آسیب دیدگان فاجعه منا اظهار داشت: در آئین زندگی و سنن ایرانیان همواره احترام و توجه به محیط زیست رواج داشته است و هم اکنون درجامعه اسلامی این یک باور است که تخریب محیط زیست یک پدیده ناهنجار و مذموم به شمار می‌رود که بخش عمده آن به واسطه ارزش‌های دینی است و آنچه سه عنصر حیاتی زمین را درمعرض خطر قرار می‌دهد دور شدن از ارزش‌ها است.

علیرضا رشیدیان ادامه داد: ضرورت همراهی پیوست‌های محیط زیستی در کلیه طرح‌های توسعه‌ای امروز یک الزام است و باید برای همراهی توسعه با حفظ محیط زیست و رشدی متوازن و پایدار، تهدید‌ها و آسیب‌های وارده به آن را جدی بشماریم و زودهنگام از بروز فجایع عظیم زیست محیطی که بعضا درآینده نمودار می‌شود جلوگیری کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز طی سخنانی ضمن اشاره به ضرورت نهادینه ساختن فرهنگ حفاظت محیط زیست به گوشه‌هایی از همیاری مستند و خودجوش طبیعت دوستان اشاره کرد و گفت این موضوع باید ازدوران کودکی آغاز شود و این فلسفه ضرورت راه اندازی مدارس جم است.

 حمید صالحی درادامه به چالش‌های موجود درحوزه محیط زیست استان و آثار تخریبی وارده به محیط زیستاشاره کرد و گفت به استناد به فرمایش مقام معظم رهبری حفظ محیط زیست باید جزئی از فرهنگ عمومی شود و برای دستیابی به این مهم، همه باید دست به دست یکدیگر دهیم

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز طی این نشست عنوان داشت: امروز چهار فعالیت ویژه با حضورمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار سبز اندیش و جمعی مسئولان استانی رسمیت می‌یابد.

 سید جواد حسینی ادامه داد: خیر سبز اندیش خراسانی ۵ هکتار زمین را در محروم‌ترین نقطه شهر مشهد به آموزش و پرورش اهدا کرده است تا به دستان پرتوان دخترش امروزنخستین هنرستان جامع محیط زیستی کلنگ زنی شود.

حسینی در ادامه به طرح صد دبیر خانه صد مدرسه با رویکرد تمرکز زدایی و توسعه مشارکتهای زیست محیطی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز ۹۴ مدرسه در استان خراسان به عنوان دبیرخانه فعالیتهای مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست آغاز به کار خواهند کرد.

 وی همچنین به آغاز فعالیت ۱۰ هزار دانش آموز و دانشجوی تربت معلم درحوزه حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: افتتاح مدرسه کاغذی در شهرستان نیشابور که با اهدای زمین توسط یک خیر کلنگ زنی شده و اکنون با صرفه جویی در مصرف کاغذدر مدارس و ادارات هزینه ساخت آن تآمین شده از اقدامات برجسته زیست محیط یسازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز