خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

میزان جرائم کاهش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۶۵۲

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طبق بررسی‌های دقیق ناجا، میزان جرائم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهزات پلیس، ایمنی و امنیتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره افزایش برخی جرائم در کشور گفت: ملاک کار پلیس مراجعه مردم به دوایر پلیس مراکز پاسخگو به مردم است.

وی افزود: آمار‌ها و بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که در شش ماه نخست سال ۹۴ شاهد کاهش ۷ درصدی برخی جرائم هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخی از سازمان‌ها عنوان می‌کنند که شاهد افزایش جرائم هستیم. حرف آن‌ها نیز درست است، اما باید میانگین جرائم را در نظر گرفت. پلیس برای بررسی این موضوع بیش از صد مولفه را مورد بررسی قرار می‌دهد و آن مراکز مولفه‌های کمتری را بررسی می‌کنند.

وی تاکید کرد: آمار پلیس که کار دقیق‌تری است نشان از کاهش جرائم دارد.

اشتری در ادامه درباره بومی‌سازی تجهیزات پلیس گفت: امروز ما شاید کمتر از ۱۰ درصد متکی به تجهیزات غیربومی هستیم. در حوزه نرم افزاری بیش از ۹۵ درصد استقلال داریم و در حوزه سخت افزاری وضعیت پلیس بهبود خوبی داشته است و امیدواریم با تلاش، باقی نیازهای پلیس را در داخل تامین کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی درباره نمایشگاه ایپاس گفت: نمایشگاه تجهیزات پلیس، ایمنی و امنیت جایگاه خوبی بین کشور‌ها دارد. امروز بیش از ۳۰ کشور و بیش از ۳۰۰ موسسه در این نمایشگاه حضور دارند و نسبت به سال گذشته میزان غرفه‌ها ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پلیس در حوزه نوآوری و ابتکارات نیز اقدامات خوبی انجام داده و سیستم‌هایی که به نیروی انتظامی کمک می‌کند، در این نمایشگاه حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها خدمت توسط ناجا به مردم ارائه می‌شود که پیش از این باید از استان‌ها یا مراکز استان‌ها تامین می‌شد، اما امروز به دلیل اقدامات ناجا هر فرد در هر شهر یا روستا و در محل زندگی خود می‌تواند با پلیس ارتباط داشته باشد.

وی تاکید کرد: پلیس +۱۰ نیز خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌دهد اما امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که هر فرد از داخل منزل خود بتواند با پلیس ارتباط برقرار کند و دیگر کمتر نیاز به سفرهای شهری داشته باشد.

اشتری در پاسخ به سوالی درباره لزوم استفاده از دوربین‌های مداربسته برای مراکزی که نیاز به امنیت بیشتری دارد گفت: نصب دوربین ضمن اینکه اقدام پیشگیرانه درباره سرقت ایجاد می‌کند به پلیس برای شناسایی راحت‌تر و دستگیری مجرمان کمک می‌کند.

وی درباره کیفیت دوربین‌های مداربسته نیز گفت: لازم است از دوربین‌هایی استفاده شود که در طول شبانه‌روز و حتی در زمانی که فضا و محیط تاریک است قدرت کیفیت تصویر مناسبی داشته باشد به همین دلیل اگر از دوربین‌هایی باکیفیت بالا‌تر استفاده شود، بهتر است.

فرمانده انتظامی ناجا درباره حمایت از مخترعان تجهیزات پلیسی گفت: کسانی که اختراعشان ثبت می‌شود اگر مورد استفاده پلیس باشد و بتوانند آن را به تولید انبوه برسانند قطعاً آن را خریداری می‌کنیم. در مورد تولیدات خارجی نیز به این گونه است و اگر تجهیزاتی مورد نیاز ناجا باشد تفاهم‌نامه‌های همکاری ایجاد می‌شود.

وی درباره دستاوردهای جدید امنیتی گفت: در این زمینه امکانات و تکنولوژی و اختراعاتی که بتوانند کار مردم را تسهیل کند و خدمت بیشتر با سرعت و دقت بیشتری به مردم ارائه دهد مورد توجه قرار می‌گیرد. پلیس به دنبال این است که کار مردم را بهتر و در زمان کمتری انجام دهد.

اشتری در پایان درباره مشمولان غایب و در نظر گرفتن زمان مجددی برای خرید سربازی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح این زمان را ابلاغ کرده است و به نظر می‌رسد امکان تمدید آن وجود ندارد. اگر ستاد کل بازه زمانی را اعلام کند آمادگی ارائه خدمت هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز