خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان مدیریت بحران تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

حادثه دیدگان در صورت شکایت خسارت می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۹۰۹

قائم مقام و مشاور ارشد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به حوادث سیل و طوفان و تلفات ناشی از آنها گفت: این سازمان موظف است؛ اقداماتی انجام دهد که میزان ریسک در شهر‌ کم شود.

عباس استاد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وظایف این سازمان در زمان بروز بحران در تهران، گفت: باید به این نکته توجه کرد که در تهران دو سازمان مدیریت بحران وجود دارد. سازمان اول تحت عنوان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فعالیت می‌کند که زیر نظر شهرداری تهران است و عمده این فعالیت‌ها نیز پیشگیرانه است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان موظف است؛ اقداماتی انجام دهد که میزان ریسک در شهر‌ کم شود، افزود: شناسایی گسل‌ها، تدوین طرح‌های جامع و ارسال آن به شورای شهر و وظایفی که بر اساس سند 5 سال دوم شهرداری تهران برای این سازمان تعریف شده، باید اجرایی شود. این فعالیت‌ها در حوزه اقدامات و وظایف شهر‌داری انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران بر اساس قانون جامع مدیریت بحران کشور در سال 87 ، گفت: بر اساس بند د ماده 9 این قانون به دلیل اهمیت پایتخت عنوان شده است که شورای هماهنگی شهر تهران به مسئولیت شهردار تهران تشکیل می‌شود. ستاد بحران متشکل از 16 کارگروه مختلف است که هماهنگی این کارگروه‌ها نیز بر عهده شهردار تهران است.

وی درباره اینکه چه اقداماتی لازم بود که در شرایط چند روز گذشته از سوی سازمان و ستاد بحران در شهر تهران انجام شود، گفت: وقتی ما هشداری را از طریق سازمان هواشناسی که متولی اعلام هشدار است، دریافت می‌کنیم، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: در حادثه‌ چند روز گذشته سازمان هواشناسی هشداری را اعلام نکرده و تنها اطلاعیه‌ای را برای سازمان‌ها ارسال کرده‌است.

قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: اخطاریه یک سطح از اطلاعیه بالاتر است و شرایط ویژه‌تری دارد. نکته دیگر این است که در اطلاعیه سازمان هواشناسی سرعت باد 60 کیلومتر پیش بینی شده بود و  این سرعت باد خرابی چندانی به همراه ندارد با این وجود، وقتی اطلاعیه داده شد، آتش‌نشانی، مدیران بحران و خدمات شهری در شهرداری تهران آماده باش بوده‌اند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاور ارشد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران درباره پرداخت خسارت به افراد حادثه‌دیده، گفت: شورای شهر تهران سال گذشته بعد از بروز طوفانی که در خرداد ماه رخ داد، لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن بخشی از هزینه‌های افراد حادثه‌دیده پرداخت شد.

وی گفت: طبق قانون کشوری نیز شهرداری تهران در صورتی که مقصر شناخته شود، باید غرامت پرداخت کند. یعنی فردی که خسارت دیده، می‌تواند شکایت کند و اگر دادگاه حکم به محکومیت شهرداری بدهد، خسارت از سوی این سازمان باید پرداخت شود.

قلی زاده گفت: پرداخت چنین هزینه‌هایی در قانون پیش‌بینی شده و علاوه بر شهرداری، پرداخت بخشی از آن بر عهده دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز