خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۲۲۰

باحضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست طی مراسمی محمدرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست همدان معرفی شد.

به گزارش ایلنا،  در این مراسم که با حضور محمد مجابی ،معاون توسعه مدیریت ،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ،مدیران شهرستانها و کارشناسان و کارکنان اداره کل محیط زیست همدان برگزار شد، مجابی گفت: بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در دو سال گذشته از 950 میلیارد ریال به 1800 میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: با این وجود این اعداد و ارقام تاثیری در کاهش معضلات زیست محیطی نداشته است چرا که تنها راهکار پیشگیری از این معضل تلاش همگانی و همکاری مردم است.

وی با ذکر اینکه اصل حفاظت محیط زیست وظیفه ای همگانی است درخواست کرد: اقشار مختلف مردم، سمن ها، نهادهای عمومی، فرهیختگان و دانشگاهیان در حفظ این منبع خدادادی نقش مهمی دارند.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سیاستهای کلی حفاظت محیط زیست نیز بر استفاده از توان مردمی برای حفاظت از این ظرفیت تاکید شده است.

وی با ذکر اینکه محیط زیست نیازمند یک جهش است اظهار کرد: برنامه ششم توسعه کشور فرصت مغتنمی است که نهادهای مردمی را در حفاظت از محیط زیست دخالت داد.

مجابی بیان کرد: با توجه به اینکه مبحث آلایندگی ناشی از فعالیتهای صنعتی در همدان مشاهده نمی گردد لذا این استان مستعد فعالیت های زیست محیطی است.

وی تاکید کرد: باید مراقب بود صنایع و واحدهایی صنعتی که خواستار استقرار در همدان هستند به مکانیزم های مدرنیته زیست محیطی مجهز باشند.

وی در ادامه با تبریک پیروزی هسته ای اظهار کرد: شکست تابوی ایران هراسی که برازنده این کشور کهن نبوده و با فرهنگ غنی و تمدن ایران اسلامی سنخیت نداشت کار بسیار بزرگی بود.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: این پیروزی بزرگ و ارشمند با صبر و اراده ملت، هدایت و دارایت رهبری و تلاش دولت تدبیر و امید بدست آمد.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم با مبنا و محور قرار دادن اصل تدبیر و دوری و پرهیز از هر گونه حاشیه این پیروزی را رقم زد.

از بیابان شدن دشتها جلوگیری شود

بنابراین گزارش ، محمود رضا عراقی معاون عمرانی استاندار همدان در این مراسم  گفت: چالش اصلی همدان بحث آب و کمبود منابع  آبی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در چند سال گذشته به زحمت مقاطع بحرانی را با برنامه ریزی پشت سر گذاشته ایم و برداشتهای اضافه غیربهره ور باعث بروز این مشکل شده است.

وی با ذکر اینکه از سال 93 تاکنون 900 حلقه چاه آب مسدود شد گفت: همدان در این زمینه جزو استانهای دارای رتبه است و برای جلوگیری از بروز کم آبی انسداد چاه های غیر مجاز و برخورد قانونی با متخلفان ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندار همدان تاکید کرد: جهادکشاورزی و آب منطقه ای برای تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه و اقتصادی از آب برنامه ارائه دهند تا از آب کمتر بهره بیشتر برده شود.

عراقی با بیان اینکه همدان استان گردشگری است و توسعه استان در گردشگری دیده شده گفت: حفاظت از محیط زیست برای این استان بسیار با اهمیت است چون اگر محیطی سالم، فضا و چشم انداز طبیعی نداشته باشیم نمی توانیم قطب گردشگری کشور باشیم.

وی گفت: منتظر یک تحول بزرگ در مجموعه محیط زیست استان هستیم برای اینکه در دولت تدبیر و امید با احساسات تصمیم گیری نمی شود و خرد جمعی، تدبیر و منطق مدنظر است.

وی افزود: دولت یازدهم دنبال توسعه پایدار در کشور است و هدفش کسب رضایت های مقطعی و زودگذر نیست و وعده های زودگذر و غیر قابل اجرا به مردم نمی دهد.

وی گفت: محیط زیست باید در تمامی ابعاد زندگی مردم نهادینه شود چون مساله محیط زیست یک موضوع روی کاغذ یا یک طرح ساده نیست.

این گزارش می افزاید، محمد رضا محمدی مدیر کل جدید محیط زیست استان  گفت : باید با گنجاندن اهمیت مسایل زیست محیطی در برنامه ادارات و نهادها کاری کرد که اداره کل محیط زیست استان تنها نقش ستادی و دبیرخانه را در استان داشته باشد.

وی با ذکر اینکه یک برنامه علمی مناسب پیش روی محیط زیست است اظهار داشت: جلب مشارکت های مردمی و ارتقا جایگاه محیط زیست باید در اولویت برنامه ها باشد.

وی گفت: در عرصه کنونی باید به توسعه پایدار به طور ویژه پرداخته شود چرا که این موضوع تجربه فرا روی کشور بوده و دنیا این موضوع را سالها تجربه کرده است.

مدیرکل جدید محیط زیست استان تاکید کرد: برنامه ریزان مجبورند توسعه پایدار را مبنا و پایه فعالیتها قرار دهند چون محیط زیست از مولفه های اصلی توسعه پایدار است.

محمدی تصریح کرد: وضعیت کنونی محیط زیست مطلوب نیست و با تشبیه 100 سال عمر زمین به یک سال سن انسان و دریافت اینکه از انقلاب صنعتی تاکنون یک دقیقه از عمر زمین گذشته است می توان عمق فاجعه زیست محیطی و برخورد انسان با زمین را دریافت.

وی همچنین تاکید کرد: باید به صورت ویژه جلوی صدمات و آسیب های وارده به محیط زیست را گرفت و در راستای ترمیم خرابیها تلاش کرد.

مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست استان همدان نیز خاطر نشان کرد: مساحت مناطق تحت حفاظت محیط زیست از پنج سال گذشته تاکنون از 1.8 به 12 درصد رسید یعنی به این میزان از مساحت استان همدان جز مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده است.

قربانعلی محمدپور افزود: در این مدت ، شمار مناطق حفاظت شده از سه به شش منطقه و مناطق شکار ممنوع به 12منطقه رسید.

وی ساماندهی و احیای تالاب شیرین سو و آبرسانی به مناطق تحت مدیریت، نصب نمایشگر آلودگی هوا در سطح شهر، ملزم نمودن واحدهای تولیدی به نصب تصویه خانه و برنامه ریزی در راستای کاهش آلودگی را از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه دانست.

در ادامه این مراسم دبیر انجمن مردم نهاد حیات سبز نیز اظهار کرد: ایران از نظر فعالیت تشکل های مردم نهاد رتبه 83 جهان را دارد که این جایگاه قابل قبول نیست.

محمد سوزنچی افزود: 14 تشکل مردم نهاد در همدان وجود دارد که از این تعداد هشت مورد فعال هستند و می توانند کمک حال محیط زیست باشند.

وی ندادن حق آبه محیط زیست، واگذاری منطقه الوند به معدنکاران، عدم حمایت روانی و مالی محیط بانان را از مشکلات این حوزه دانست.

وی با ذکر اینکه کمربند سبز روز به روز لاغرتر می شود اظهار کرد: باید جایگاه افراد نسبت به پست مدیریتی یکسان باشد.

این آیین از زحمات قربانعلی محمد پور مدیرکل سابق و سید عادل عربی سرپرست حفاظت محیط زیست همدان تقدیر و محمدرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز