خبرگزاری کار ایران

ارتکاب جنایت برای بازگشت به محل کار

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۶۴۴

30 فروردین ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 148 انقلاب اعلام شد که کارگری افاغنه بنام "ضیا . ی" ( 25 ساله ) در زمان استراحت در داخل یک ساختمان نیمه کاره، توسط فردی ناشناس مورد اصابت چند ضربه چاقو قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

دو نفر از کارگران افاغنه‌ی همراه "ضیا" در بیمارستان‌، در اظهارات خود به مأمورین عنوان داشتند که در زمان استراحت با صدای بلندِ خس خس کردن از سوی ضیا بیدار شده و با مشاهده خونریزی شدید وی از ناحیه ران پای چپ، بلافاصله با مرکز اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان منتقل کرده اند.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

همزمان با انجام تحقیقات از دو کارگر افاغنه، در ساعت 03:00 مورخه 94/1/30 و از طریق تیم پزشکی بیمارستان به مأمورین اعلام شد که "ضیا" به علت خونریزی شدید ناشی از برخورد ضربات متعدد چاقو به ناحیه حساس ران پا فوت کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی

با آغاز رسیدگی به پرونده، تحقیقات از سایر کارگران شاغل در ساختمان در حال ساخت و ساز، آغاز و مشخص شد که ضیا از دو هفته پیش از مرگ به عنوان کارگر و نگهبان ساختمانی مشغول بکار شده اما نکته ای که مورد توجه کارآگاهان قرار گرفت، آن بود که ضیا پس از اخراج یکی از کارگران افاغنه ساختمانی بنام "موسی . م" (18ساله ) موفق شده تا مشغول بکار شده است .

با آغاز بررسی فرضیه وقوع جنایت با انگیزه انتقام گیری ، کارآگاهان در مورخه 94/2/2 اقدام به شناسایی محل سکونت موسی در خیابان نظام آباد ، دستگیری و انجام تحقیقات از وی پرداخته اما او در اظهارات خود عنوان داشت که مرتکب جنایت نشده و تهدید مقتول از سوی وی مبنی بر تلافی کردن صرفا به خاطر اخراج شدن از محل کارش توسط پیمانکار ساختمان بوده است .

اعتراف به جنایت

در شرایطی که موسی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود ، اما سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی و بدست آمدن دلایل و مدارک مبنی بر حضور وی در محل جنایت، به ناچار در مورخه 94/4/18 لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کـرد .

موسی در اعترافات خود با بیان علت اخراج شدنش به کارآگاهان گفت : "بواسطه درگیری با مقتول ، از محل کار خود اخراج شدم؛ زمانیکه دیدم پس از اخراج من، مقتول بجای من استخدام شده تصمیم به گرفتن انتقام گرفتم " .

متهم در خصوص علت ضربات متعدد وارده شده به پای مقتول نیز گفت: " تصمیم داشتم تا با ناقص کردن پای مقتول ، کاری کنم که او دیگر نتواند همانند روال گذشته قادر به راه رفتن باشد تا به همین علت از محل کارش اخراج و من نیز علاوه بر گرفتن انتقام مجددا به سرکار خود بازگردم".

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : " در ساعت 02:00 مورخه 94/1/30 و از طریق داربست های نصب شده بر روی دیوار توانستم خود را به اتاق محل استراحت کارگران در طبقه دوم ساختمان برسانم . زمانیکه به داخل اتاق رسیدم ، مقتول بهمراه دو نفر دیگر از کارگران [ افاغنه ] در حال استراحت بود ؛ به آرامی خود را به بالای سر ضیا رسانده و با ضربه ای شدید و ناگهانی بر روی سینه اش نشستم ؛ در حالیکه دهان ضیا را محکم گرفته بودم ، چند ضربه چاقو به پایش زده و پس از آن به سرعت از طریق همان راه ورودی به سرعت از ساختمان خارج شدم " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با اعتراف صریح متم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت " .

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز