خبرگزاری کار ایران

مدیرکل یونسکو درگذشت «شهریار عدل» را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۰۴

ایرینا بوکووا دبیرکل یونسکو در نامه‌ای به احمد جلالی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، درگذشت پروفسور «شهریار عدل» را تسلیت گفت.

 به گزارش ایلنا، در متن این پیام آمده است:

جناب دکتر احمد جلالی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو

با شنیدن خبر سنگین و ناگوار درگذشت پروفسور شهریار عدل، تسلیت قلبی خود را به خانواده، دوستان و همکارانش ابراز می‌دارم.

مقام حرفه‌ای بین‌المللی پروفسور عدل به راستی بسیار برجسته و ممتاز بود؛ باستان‌شناسی مشهور و عضو مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) که ریاست کمیته بین‌المللی علمی ایکوموس ICOMOS (شورای بین المللی بناها و اماکن تاریخی) را نیز در سابقه کاری خود دارد. در همگی این فعالیت‌ها و موقعیت‌ها، نگاه پرفسور عدل به ارزش‌ها و اولویت‌هایی معطوف بود که در قلب یونسکو جای دارند.

یاد پروفسور عدل، با خوش‌مشربی‌اش، با شور و شوق خردمندانه و روشنفکرانه‌اش و به ویژه با نقش بی‌بدیلش در پروژه‌ی «تاریخ تمدن‌های آسیای میانه» در سلسله انتشارات یونسکو، در خاطر همه همکارانش در یونسکو باقی خواهد ماند.

 او ریاست کمیته علمی بین‌المللی برای تمهید و تدوین این مجموعه چند جلدی را بر عهده داشت و با این کار به آرزوی خود رسید، چون می‌خواست در تحقق آرمان مندرج در قانون اساسی یونسکو سهیم باشد، یعنی در «توسعه و ارتقای راه‌های ارتباط میان مردمان و استفاده از این ارتباط برای درک متقابل و آگاهی بهتر و کامل‌تر از زندگی جوامع بشری از یکدیگر.

 فقدان پروفسور عدل و جای خالی او برای یونسکو سنگین و عمیق خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز