خبرگزاری کار ایران

سخنگوی آموزش و پرورش تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اخذ وجه بابت پوشاک و لوازم التحریر توسط مدارس ممنوع است

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه شرکت در فعالیت‌های تابستانی مدارس غیردولتی کاملا اختیاری است، گفت: ارائه بخشی از دروس اصلی قبل از شروع سال تحصیلی جدید در کلاس‌های تابستانی ممنوع است.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از ابلاغ شهریه و دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی شهر تهران در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ خبر داد و اظهار داشت: ‌ اولیای دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مدرسه و تنظیم قراردادی مطابق فرم قرارداد ارسالی به مدارس غیردولتی نسبت به ثبت‌‌نام دانش‌آموز اقدام کرده و یک نسخه از قرارداد را نزد خود نگه دارند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی براساس برنامه‌های مصوب آموزشی و فوق برنامه است، تصریح کرد: دریافت هر گونه وجه تحت عناوین مختلف به جز شهریه ممنوع است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: دریافت سایر هزینه‌ها مانند سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه و فعالیت‌هایی مانند اردوهای علمی، تفریحی و فرهنگی و آزمون‌های پیشرفت تحصیلی قبل از شروع سال تحصیلی مجاز نیست و پس از شروع سال تحصیلی اختیاری است.

ثقفی با تاکید بر اینکه شرکت در فعالیت‌های تابستانی مدارس غیردولتی کاملا اختیاری است، افزود: ارائه بخشی از دروس اصلی قبل از شروع سال تحصیلی جدید در کلاس‌های تابستانی ممنوع است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخذ وجه بابت هر گونه پوشاک و لوازم التحریر ممنوع است و مدیران واحد آموزشی ملزم به نصب میزان شهریه ابلاغی مصوب به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در قالب برنامه هفتگی مدرسه در محل ثبت نام و در معرض دید اولیای دانش آموزان هستند.

ثقفی با بیان اینکه افزایش شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده حداقل یک درصد و حداکثر ۱۷ درصد و به طور میانگین ۵ .۱۱ تا ۵ .۱۴ درصد است، گفت: در صورتیکه خانواده‌ها با درخواست‌هایی از سوی مدارس خارج از مواد اعلام شده در دستورالعمل ثبت‌نام مواجه شدند، می‌توانند از طریق مراجعه به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش، شماره تلفن ۸۸۹۶۴۰۰۶ یا ثبت اعتراض خود در سایتWWW. tehranedu. ir اقدام کنند.

کد خبر : ۲۷۹۵۴۳