خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده باستانی‌شناسی در گفت‌وگو با ایلنا:

بودجه امسال پژوهشکده باستان‌شناسی به اندازه ۵ پروژه کاوش است / ۱۰۰ محوطه تاریخی نیاز به کاوش دارند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۶۲۰

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از اختصاص بودجه برای انجام کاوش در ۵ سایت باستانی کشور در سال ۹۴ خبر داد، این در حالی است که وی پیش از این اظهار کرده بود که حدود ۱۲ پروژه کاوش در سال ۹۳ به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

حمیده چوبک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با بودجه اختصاص یافته به پژوهشکده باستان‌شناسی در سال ۹۴ گفت: سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، بودجه این پژوهشکده را مشخص و به پژوهشگاه اعلام کرده است، اما مبلغ دقیق این بودجه هفته آینده به ما ابلاغ خواهد شد. آن طور که به نظر می‌رسد؛ بودجه اختصاص ‌یافته به اندازه انجام ۵ پروژه کاوش در محوطه‌های باستانی است.

وی اظهار کرد: بنابراین از میان ۱۰۰ محوطه مهم ملی و فراملی که نیاز به کاوش و پژوهش در آن‌ها وجود دارد، ۵ سایت را که دارای اولویت بیشتری هستند، با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انتخاب می‌کنیم و در سال ۹۴ بر روی آن‌ها برنامه ریزی خواهیم کرد.

به گفته وی در این زمینه از بودجه‌های عمرانی، حفاظت و مرمت معاونت میراث فرهنگی نیز کمک گرفته می‌شود، زیرا کاوش بدون حفاظت و مرمت به سرانجام نخواهد رسید.

چوبک در مورد اولویت‌های کاوش در میان سایتهای تاریخی گفت: کاوش در سایت جندی شاپور برای ما بسیار مهم است و پس از آن محوطه‌هایی که در حاشیه خلیج فارس قرار دارند، اولویت دارند. همچنین سیلک، ‌شوش و جیرفت نیز در اولویتهای ما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز