خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایلنا:

پرداخت قسط دوم حج تمتع از ۷ تا ۲۰ اردیبهشت/ خللی در اولویت‌بندی اعزام زائران به عمره به وجود نمی‌آید

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تغییر زمان پرداخت قسط دوم حج تمتع گفت: اعلام شده بود که امروز افراد می‌توانند، این قسط را واریز کنند اما این تاریخ تغییر کرده و زائران می‌توانند از ۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه برای حج عمره یک دستورالعملی را به همه استان‌ها ارسال کردیم، افزود: زائرانی که در عمره ثبت‌نام کرده بودند، باید به کارگزاران زیارتی مراجعه و انصراف خود را اعلام کنند تا وجوه‌شان توسط بانک‌های مرتبط بازگردانده شود.

اوحدی ادامه داد: البته زائران اگر علاقه‌مند باشند، بانک وجه اولیه‌شان را نگه می‌دارد. این نکته حائز اهمیت است که اولویت اعزام زائران پس از آغاز دوباره اعزام‌ها سر جای خود باقی است و خللی در آن به وجود نمی‌آید.

رییس سازمان حج و زیارت درباره زمان احتمالی از سرگیری اعزام زائران به عمره گفت: دستگاه دیپلماسی کشو با همه توان پیگیر است که محاکمه دو خاطی زود‌تر انجام شود. ما هم به وزارت حج عربستان اعلام کردیم که هیچ توجیهی برای تاخیر در محاکمه این دو پلیس وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محاکمه این دو پلیس کف و حداقل خواسته ما به شمار می‌رود و قطعا پس از مجازات این دو مجرم با وزارت حج عربستان در غالب یک تفاهم نامه بر حفظ حقوق زائران ایرانی و تضمین آن تاکید خواهیم کرد.

اوحدی اضافه کرد: در مجموع ۶ میلیون نفر زائر عمره به عربستان می‌روند که امسال برنامه ما اعزام ۶۰۰ هزار نفر بوده که تاکنون۴۰۰ هزار نفر اعزام شدند و مابقی در نوبت اعزام هستند.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: قرار بود؛ آخرین پرواز ما برای حج عمره ۲۵ خردادماه باشد، اما تا زمانی که محاکمه این دو مجرم انجام نشود و وزارت حج اطمینان کافی ندهد، قطعا هیچ زائری مشرف نخواهد شد.

کد خبر : ۲۷۲۷۸۲