خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

ترسیم فضای دانشگاه‌ها پس از حصول توافق هسته‌ای/حوزه‌های امنیتی ما را در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یاری کنند

معاون وزیر علوم درباره فضای دانشگاه ها پس از حصول توافقات هسته ای، گفت: ما مطمئن هستیم این روند موجب اعتماد و امیدواری بیشتر دانشگاهیان می‌شود و دست دولت برای اینکه حمایتهای بیشتری از دانشگاهیان داشته باشد، باز می‌شود.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره ترسیم فضای دانشگاه‌ها پس از انجام توافقات هسته‌ای، گفت: به هر حال روند تحولات کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، داخلی و خارجی یک روندی است که ما در آن شاهد تحولات مثبتی از جهت اقتصادی و هم از جهت سیاسی در کشور هستیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: ما مطمئن هستیم که این روند موجب اعتماد و امیدواری بیشتر دانشگاهیان می‌شود و دست دولت برای اینکه حمایت‌های بیشتری از دانشگاهیان داشته باشد، باز می‌شود.

وی افزود: موفقیت‌های کشور در عرصه داخلی و خارجی آینده امیدوار کننده‌ای را به ما نوید می‌دهد؛ از این جهت ما خوشحالیم که در آینده بتوانیم، برنامه‌ها و وعده‌هایی را که دولت به جامعه داده تحقق بیشتری ببخشیم اما این روند‌ها دلیلی بر این نمی‌شود که برنامه‌های جاریمان را بخواهیم؛ تعطیل کنیم یا تغییر ماهوی بدهیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به اینکه ما طبق اسناد و قوانین بالادستی موظف هستیم که تعهداتمان را عمل کنیم، گفت: یکی از تعهدات ما طبق قوانین و مصوبات، توسعه و رونق بخشی به کرسی‌های آزاد اندیشی است و همانطور که وزیر محترم اعلام کرده سال ۹۴ را به عنوان سال رونق کرسی‌های آزاداندیشی می‌بینیم و امیدوار هستیم که در این مسیر موفق باشیم؛ البته در این راستا نیازمند همکاری همه دانشگاهیان اعم از انجمنهای علمی اساتید، گروههای علمی، تشکل‌های دانشجویی و اساتید و همه دانشجویان هستیم.

هاشمی افزود: چیزی که همواره ما بر آن تاکید کرده‌ایم و تعهد داده‌ایم، این است که ما از هر گونه حمایت مادی و معنوی دریغ نخواهیم کرد و همه امکاناتمان را در حوزه‌های مختلف به کار خواهیم گرفت تا کرسی‌های آزاد اندیشی در سطح وسیعتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آن جیزی که در حال حاضر اتفاق افتاده مورد رضایت ما نیست، گفت: البته از روند روبه رشد خوشحالیم ولی از سرعت و میزان برگزاری کرسی‌ها و همچنین کیفیت کرسی‌ها رضایت کافی نداریم و تلاش می‌کنیم که هم سرعت و هم کیفیت ارتقا یابد؛ البته از همکاران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین حوزه‌های امنیتی می‌خواهیم، حمایت‌ها و همدلی‌های بیشتری را نشان دهند.

کد خبر : ۲۷۲۱۱۹