خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

قدردانی از شهدا با شعار و تبلیغ حاصل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۸۴

وزیر علوم با تاکید بر اینکه قدردانی از شهدا با شعار و تبلیغ حاصل نمی‌شود، گفت: شهدا نیاز به معرفی شدن ندارند و وظیفه دینی و اجتماعی ما حکم می‌کند که پاسدار راه آنان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی وزیر علوم در کنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره به اینکه قدرت شهید بیشتر از قدم و قلم‌هاست، اظهار کرد: زمانی می‌رسد که از دست قلم‌ها و قدم‌ها نیز کاری ساخته نیست و به عبارت دیگر هر زمان که قلم‌ها و قدم‌ها ناتوان شوند، شهید وارد میدان می‌شود. فرهنگ شهادت حرکت‌زا و برکت‌آفرین است.

وی با بیان اینکه شهید با قربانی کردن جان شریفش نشان می‌دهد که مرگ عزتمندانه بهتر از زندگی ذلیلانه و خفت‌بار است، گفت: شهیدان دانشجو در سه سنگر علم، حماسه و عقلانیت مردانه و شجاعانه جنگیدند و جهاد کردند. باور و اعتقاد ما این است که علم و شهادت از یک جنسند و رسالت عالمان‌‌ همان رسالت شهیدان است.

وزیر علوم ادامه داد: علم و شهادت هر دو هویت‌بخش و در عین حال معرفت‌آورند. مبارزه با جهالت و خرافه‌پرستی تنها رسالت علم نیست، بلکه شهادت نیز عالم نیرومندی در مبارزه عینی و عملی با هر گونه جهل و خرافه‌پرستی است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز رسالت همه ما دانشگاهیان است، زنده نگه داشتن خاطره و یاد شهیدان و ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که دانشجویان شهید خود را در آن راه فدا کردند. این قدردانی با شعار و تبلیغ و کارهای سطحی حاصل نمی‌شود. شهدا نیاز به معرفی شدن ندارند و وظیفه دینی و اجتماعی ما حکم می‌کند که پاسدار راه و آرمان‌های آن‌ها باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز