خبرگزاری کار ایران

خدمت به آسیب‌دیدگان جنگ و تغییرات اقلیمی؛ مهمترین چالش جمعیت‌های ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۷۶۷

نشست ۲ روزه دیپلماسی بشردوستانه در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر با حضور نمایندگان جمعیت‌های ملی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برگزار و در این نشست، تاب‌آوری جوامع در برابر تغییرات اقلیمی و فعالیت در زمان جنگ، ۲ چالش اصلی جمعیت‌های ملی عنوان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛  در این نشست دو روزه که به صورت کار گروهی در مقر فدراسیون در ژنو برگزار شد، به طور خاص بر ابعاد مختلف دیپلماسی بشردوستانه تأکید و پیامدها و چالش‌های موجود در این عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار  گرفت.

جاگان چاپاگان، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در روز نخست این نشست، به ارائه دیدگاه‌های فدراسیون در خصوص دیپلماسی بشردوستانه پرداخت.

وی به واسطه دسترسی منحصر به‌ فرد فدراسیون، دیپلماسی بشردوستانه را گامی‌برای بهبود زندگی افراد آسیب‌پذیر دانست و افزود: مشارکت‌های کاملا شفاف با هدف ارتقای پاسخگویی بشردوستانه از ویژگی‌های دیپلماسی بشردوستانه مد نظر فدراسیون، است.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ضمن بر شمردن اهمیت روز‌افزون دیپلماسی بشردوستانه برای دنیای امروزی که درگیر جنگ و طیف متنوعی از سوانح است، بیان کرد: خانواده فدراسیون در گام نخست موفقیت قرار دارد؛ در گستره‌ای از موضوعات منطقه‌ای، محلی، کشوری و جهانی اما مهم آن است که ساختار را درست تشخیص دهیم‌.

چاپاگان تصریح کرد: تاب آوری اقلیمی و فعالیت در زمان جنگ، از موضوعاتی است که در حال حاضر برای فدراسیون دارای اولویت است.

در ادامه این نشست، موضوع دیپلماسی بشردوستانه در موارد اضطراری، بازتاب و تحلیل جمعی در دو کارگروه با عناوین: پیامدهای دیپلماسی بشردوستانه بر اقدامات بشردوستانه و نقش فدراسیون بین‌المللی در دیپلماسی بشردوستانه و بازتاب چگونگی تقویت رویکرد نهضت در قبال این دیپلماسی با حضور نمایندگان مدعو در کارگروه‌های نشست، به بحث گذاشته شد.

در روز دوم نشست، غزاله نظیف کار، معاون اداره‌کل اصول، قوانین و حقوق بین‌الملل بشردوستانه و نماینده جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران درخصوص تجربه موفق جمعیت هلال‌احمر ایران در حوزه ارائه خدمات توانبخشی و بازپیوند خانواده به پناهنگان و همکاری‌های مؤثر با فدراسیون و کمیته، سخنرانی کرد.

گفتنی است؛ ارائه مطالب توسط نماینده جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با استقبال نمایندگان سایر جمعیت‌ها همراه شد و آنان درخواست برگزاری نشست در حوزه انتقال تجربیات در بحث پناهندگان و مهاجران را از جمهوری اسلامی ایران داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز