خبرگزاری کار ایران

امضای موافقت‌نامه همکاری با یک شرکت خودروسازی برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با برقی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۰۱۴

آیین امضای موافقت‌نامه همکاری مشترک بین سازمان تاکسیرانی تهران با یک شرکت خودروسازی برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده پایتخت با تاکسی‌های برقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیین امضای موافقت‌نامه همکاری مشترک برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی، امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲) با حضور شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی و سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور برگزار شد.

شادی مالکی در ابتدای این جلسه گفت: شهرداری تهران به رغم اینکه تعدادی خودرو را از چین وارد می‌کند، اما به جهت استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی توافقنامه‌ای را با کمک وزارت صمت منعقد کرده است. بر اساس این قرارداد، موافقت‌نامه‌هایی با خودروسازان داخلی از جمله موافقت‌نامه با شرکت کرمان موتور شکل گرفت.

وی با بیان این که بر اساس این موافقت‌نامه‌ها، سازمان تاکسیرانی یک پل ارتباطی بین شرکت خودروساز که خودروی خود را وارد کرده است و وزارت صمت می‌شود، اظهار داشت: با این توافق به جای خودروی پیشنهادی گذشته، خودروی برقی را جایگزین می‌کنیم. قیمت خودروی برقی دو برابر خودروی پیشنهادی سنوات گذشته است و با محقق شدن بخشی از بودجه‌ای که دولت برای راه‌اندازی صنعت خودرو قرار داده است، قیمت تمام‌شده خودروی برقی معادل قیمت خودرویی می‌شود که برای نوسازی در سال گذشته هزینه می‌کردیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: در گام دوم، تاکسیرانی فراخوانی را با هماهنگی شرکت‌های خودروساز منتشر می‌کند و بعد از انتشار این فراخوان، رانندگان تاکسی با شرکت خودروساز یعنی کرمان موتور مرتبط می‌شوند ‌و قراردادی بین تاکسیران‌‌ها و خودروساز شکل می‌گیرد. در نهایت سازمان تاکسیرانی هم طی انجام کار همراه خواهد بود و این حمایت در جهت تسهیل‌گری صورت خواهد گرفت.

مالکی با بیان این که خودروی برقی دیگری که با همکاری مپنا برای ورود آن تلاش کرده‌ایم، تا سه ماه دیگر به نتیجه می‌رسد، خاطرنشان کرد: با مزایای پیش‌بینی‌شده با پیش‌پرداخت صفر، تاکسیران‌ها می‌توانند این خودرو را خریداری کند. این خودروی برقی سواری و سایز سمند و قیمت آن حدود ۸۰۰ میلیون است.

وی افزود: نمونه‌هایی از اتوبوس برقی نیز به تهران رسیده است و می‌توانیم در این باره با شهرداری تهران همکاری کنیم. قیمت پیشنهادی ما اقتصادی و اتوبوس‌های دیزلی و برقی ما مورد تایید است.

مالکی همچنین بیان کرد: باتوجه به بررسی‌های کارشناسی، بیش از ۸۰ درصد خودروهای تاکسی ما فرسوده است و باعث ایجاد مشکل می‌شود. لذا در بحث نوسازی ناوگان ما تا مرز ۴۰ هزار خودرو امکان جایگزینی خودروی برقی با فرسوده دیزلی را داریم. اما جدای از این تهران امکان افزایش ناوگان را نیز دارد. بنا را بر این داریم که در مسیر توسعه در سال جاری اقداماتی را انجام دهیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: ما در گام اول یک‌ موافقت‌نامه یک هزار دستگاهی را با کرمان موتور منعقد می‌کنیم که امکان بالا بردن تعداد آن وجود دارد. حدود ۱۱ شرکت خودروساز معرفی شدند و در یک جمع بندی دیگر ۱۰ شرکت دیگر نیز به ما معرفی شدند. تا الان ۴ یا ۵ شرکت به صورت جدی با ما وارد قرارداد شدند و امروز شاهد دومین قرارداد جدی هستیم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مالکی در پایان گفت: برقی‌سازی از موضوعاتی است که ناگزیر به انجام آن هستیم، به همین جهت حرکت به این سمت از تدابیر بسیار خوب دولت و شهرداری است. اتفاقات سال جاری در تاریخ شهر و شهرداری بی‌سابقه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز