خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو:

گام‌های موثری در حوزه عدالت و تعالی نظام سلامت برداشته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۳۸۴

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دریافت رتبه Fully Functionality از سازمان جهانی بهداشت برای تولید واکسن از سال ۲۰۰۹، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو یکی از بزرگ‌ترین نهادهای نظارتی و رگولاتور با اعتبار بین‌المللی است.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سید حیدر محمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: گام‌های موثری در حوزه عدالت و تعالی نظام سلامت در حوزه غذا و دارو، برداشته شده و در سال جاری ضمن تلاش برای حفظ و ارتقای ایمنی مصرف‌کننده، در راستای تامین دسترسی و توزیع عادلانه خدمات به ویژه در فراهم کردن دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی دستاوردهای چشمگیری حاصل شده است.

وی افزایش سطح دسترسی مردم به داروهای موردنیاز، ترویج تجویز و مصرف منطقی دارو و افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی، نظارت هوشمند، تأمین منابع مالی برای انبارهای استراتژیک دارو و تجهیزات در تمامی دانشگاه‌ها، تسهیل در صدور مجوزها از طریق تسهیل و تجمیع دستورالعمل‌ها از طریق سامانه‌ها و به طور هوشمند را از برنامه‌های این سازمان در سالهای اخیر ذکر کرد.

محمدی همچنین نظارت بر تولید و عرضه غذا و فرآورده‌های بهداشتی سالم و مطلوب، ارتقای شناسه‌گذاری و رهگیری و ردیابی فراورده‌های غذائی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مکمل و دارو در جهت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین قانون برنامه ششم توسعه را از دیگر برنامه‌های سازمان غذا و دارو برشمرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت حکمرانی حوزه سلامت در کشور را انجام می‌دهد، گفت: نظارت و رگولاتوری کالاهای سلامت‌محور در کشور هم بر عهده سازمان غذا و دارو است و سازمان غذا و دارو یکی از بزرگ‌ترین نهادهای نظارتی و رگولاتور با اعتبار بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت غذا، یکی از مسئولیت‌های مستقیم وزارت بهداشت است و وظیفه ما نظارت بر سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است.

محمدی یادآور شد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در جهت شناسایی مخاطرات، ارزیابی ریسک و تعیین راهکارهای اجرایی به‌منظور کاهش و حذف عوامل خطر و تعیین و اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بوده و نتایج پایش و کنترل شاخص‌های ایمنی در تمامی زنجیره غذایی اعم از تولید محصولات کشاورزی به‌عنوان مواد اولیه و در حین فرآوری، نگهداری، توزیع و در سطح عرضه به‌منظور پایش وضعیت سلامت فرآورده‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز