خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با شگرد فاکتورسازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۲۶۷

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد فاکتور سازی گفت: از قرار دادن اصل و یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی به منظور دریافت تسهیلات، ثبت شرکت و ... در اختیار افراد خودداری کنید.

به گزارش ایلنا، سرهنگ" عبداله چولکی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی از توابع یکی از شهرستان های تهران مبنی بر انسداد حساب‌های بانکی و بدهی مالیاتی در یکی از استان‌های مرکزی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیات اولیه و بررسی پرونده مالیاتی شاکی مشخص شد نام وی به عنوان مدیر عامل این شرکت با مشخصات معین و شناسه ملی به ثبت رسیده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه شاکی در اظهارات خود مدعی بود هیچگونه همکاری و فعالیت اقتصادی در این شرکت نداشته است، گفت: طبق محاسبات و برآوردهای کارشناسان طی 3 سال فعالیت، بدهی مالیاتی این شرکت بیش از 900 میلیارد ریال گزارش شده است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود دریافتند رئیس هیئت مدیره شرکت نیز از ثبت آن بی اطلاع و گفته است که چند سال پیش  مدارک هویتی خود را جهت اخذ وام ارائه و در این خصوص اوراقی را نیز امضاء کرده است.

سرهنگ چولکی عنوان کرد: با انجام تحقیقات میدانی و پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی در خصوص شناسایی و جلب متهم، مخفیگاه وی در تهران شناسایی که کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به اداره آگاهی جهت بازجویی و سیر مراحل قضائی انتقال دادند.

وی گفت: در تحقیقات انجام گرفته مشخص شد متهم پس از ثبت شرکت 2 نفر را بدون اینکه اطلاعی داشته باشند به عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره قرار داده است.

به گزارش پلیس، این مقام انتظامی با بیان اینکه به نوع فعالیت این شرکت ها اصطلاحا "کاغذی" می گویند، افزود: این شرکت برای کسانی که کالای قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می کنند بدون اینکه کالا یا جنسی جابجا شود و حتی خرید و فروش واقعی انجام بگیرد فاکتور سازی می کردند.

وی ضمن توصیه به شهروندان به اینکه در زمان تنظیم وکالت کاملا از مفاد وکالت نامه اطلاع کافی داشته باشید، خاطرنشان کرد: برابر واقعیات پرونده های موجود، اعتماد به افراد و قرار دادن اصل و یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی ( شناسنامه و کارت ملی) و یا کارت های بانکی به منظور دریافت تسهیلات، یارانه، ثبت شرکت و . . . موجب ایراد خسارت های مادی و معنوی جبران ناپذیر برای صاحبین مدارک شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: دقت در حفظ و نگهداری اسناد و مدارک شخصی شامل شناسنامه، کارت ملی، دسته چک و کارت بانکی  و . . . باعث پیشگیری از سوءاستفاده و تشکیل بسیاری از پرونده های پلیسی و قضایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرونده های پلیسی و قضایی بسیاری در حال رسیدگی می باشد که تشکیل پرونده بر اساس سوء استفاده از فتوکپی اسناد و مدارک شناسایی و مالکیتی بوده و فتوکپی اسناد و مدارک دلیل بر بی اعتباری و فاقد ارزش بودن آنها نمی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز