خبرگزاری کار ایران

محسن زراعی:

توجه به مدارس مناطق محروم از رویکردهای مهم وزارت آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۴۰۶

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کاهش تنوع مدارس و توجه به مدارس مناطق محروم است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «محسن زراعی» رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، افزود: پیش از این یک اشکال در نظام آموزشی وجود داشت به گونه‌ای که دانش آموزان در نظام آموزش عمومی مشغول به تحصیل بودند اما سنجش آنان توسط نظام دیگری صورت می‌گرفت. 

زارعی با بیان اینکه این موضوع موجب شده بود دانش آموزان پایه دوازدهم و دوره دوم متوسطه از کتاب فاصله بگیرند، اضافه کرد: این دانش آموزان در کلاس‌های کنکور و یا مهارتی تست زنی شرکت می‌کردند که این موضوع به عنوان مساله‌شناسی مد نظر قرار گرفت. 

این مقام مسئول در ادامه افزود: با اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت نظام آموزشی، تاثیر سابقه تحصیلی مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: این کار مهم با برگزاری آزمون نهایی در خرداد سال گذشته انجام شد. 

وی اظهار کرد: در بخش طراحی سوالات بر ارزشیابی و مفاهیم آموزشی تاکید شد، هرچند نمرات پایین بود اما یک جراحی در جهت دهی نظام آموزشی و اجتناب از حافظه محوری انجام شد. 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: نحوه اجرا نیز حکم می‌کند دانش آموز درس خوانده نتیجه بهتری را بگیرد و در این راستا امنیت آزمون بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت. 

زارعی با بیان اینکه در آزمون سراسری ۱۴۰۳ نیز مبنای ۵۰ درصد تاثیر قطعی معدل فقط برای پایه دوازدهم است، اظهار کرد: برای برقراری عدالت آموزشی تصحیح امتحانات در دوره نهایی به صورت الکترونیکی است و از طرفی اجرای آزمون در استان زنجان نیازمند حمایت‌های مسوولان استانی است. 

این مسئول ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، مراکز استاندارد آزمون تا سال ۱۴۰۷، به صورت تمام الکترونیک فعالیت خواهند کرد و استفاده از کاغذ در آن‌ها حذف خواهد شد. 

زارعی در خصوص پرداخت حق الزحمه دست اندکاران نیز افزود: بودجه مستقلی در این رابطه وجود نداشت که تقویت آن مورد توجه قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کاهش تنوع مدارس است، خاطر نشان کرد: توجه به مدارس مناطق محروم از رویکردهای مهم وزارتخانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز