خبرگزاری کار ایران

دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۹۸

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود. فعالیت جهادی و مضاعف و نیز کار ویژه رسانه‌ای در این خصوص ضروری است.

به گزارش ایلنا از دانشگاه فرهنگیان، نشست مجازی برنامه‌های سال جدید با رویکرد تحولی با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات رئیسه با مدیران امور پردیس‌های استانی به همراه روسای پردیس‌ها و مراکز در سالن جلسات شهید چمران برگزار شد.

در این نشست ضمن بیان رویکردها و برنامه‌های تحولی دانشگاه در سال جدید در حوزه‌های مختلف، معاونان دانشگاه به تبیین رویکردها و شاخص‌های اجرایی‌سازی آن پرداختند.

«رجبعلی برزویی» رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین با اشاره به رسالت مهم دانشگاه فرهنگیان و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و اهمیت مسئولان و مقامات کشور به این دانشگاه، این مهم را فرصتی مناسبت و بی‌بدیل برای تحقق برنامه‌ها و اهداف دانشگاه دانست و بر لزوم برخورداری از این فرصت تاکید کرد.

وی در ادامه به حمایت‌های خوب دولت، رئیس جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش از این دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید به دغدغه اول مدیران اجرایی در استان‌ها تبدیل شود فعالیت جهادی و مضاعف و نیز کار ویژه رسانه‌ای در این خصوص را ضروری برشمرد و افزود: مدیران استانی باید مسائل دانشگاه را به مطالبه جامعه مبدل کنند.

وی شعار سال دانشگاه فرهنگیان را کیفیت بخشی به دانشگاه عنوان کرد و تصریح کرد: در سال پیش رو این شعار با ۳ رویکرد توسعه کمی و کیفی، استقلال مدیریتی و ارتقا هویتی دنبال می‌شود.

برزویی در ادامه بکارگیری ظرفیت‌های استانی، دریافت امکانات و تسهیلات، پیگیری لازم و استمرار در امور برای رفع موانع و کاستی‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: برنامه ریزی برای درآمدزایی و منابع اختصاصی، تشکیل تیم اندیشه ورزی به منظور بهره مندی از ظرفیت فکری اعضا و ایده‌پردازی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تعامل شایسته با آموزش و پرورش استان و تاثیرگذاری در مدیریت و سیاست‌گذاری ها، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان باید مغز متفکر و برنامه ریز در حوزه تعلیم و تربیت استان‌ها باشد.

برزویی در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی پیرامون بهره مندی از ظرفیت و تجارب پیشکسوتان حوزه، تعامل با کشورهای همسو و همسایه در حوزه تعلیم و تربیت و ارتقا جایگاه دانشگاه در عرصه بین المللی، رتبه‌بندی استان‌ها براساس عملکرد و اختصاص اعتبارات، داشتن فضای بصری شایسته در پردیس‌ها و مراکز، نیاز به مدارس وابسته، ارائه پیشنهادات اجرایی و تحولی از سوی استان‌ها و تاکید بر تفویظ اختیار به استان‌ها و استفاده از ظرفیت آنان پرداخت.

گفتنی است؛ تکالیف تحولی کلان در اسناد بالادستی، نهضت ملی برای آموزش معلمان و فرهنگیان کشور و باز آموزی مستمر آنان، ارتقای نظام آموزشی و برنامه ریزی درسی دانشگاه، پژوهش و فناوری در راستای ماموریت‌های دانشگاه با رویکرد تعلیم و تربیت (اسلامی)، طرح‌های تحولی در حوزه فرهنگی و تربیتی دانشگاه، توسعه و تقویت امکانات سخت افزاری پردیس‌ها و مراکز دانشگاه از طریق ایجاد یک عزم ملی، ارتقای کیفیت خدمات رفاهی و زیست شبانه روزی دانشجو معلمان، با هدف تربیت معلمین با نشاط، امیدوار به زندگی و رضایتمند، استقرار نظام پایش و تضمین کیفیت در دانشگاه، استقرار و یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و خدمات الکترونیک دانشگاه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه و تعاملات بین المللی در حوزه تربیت معلم با کشورهای همسایه و همسو از جمله برنامه‌های تحولی دانشگاه منطبق بر مصوبات شورای عالی، اساسنامه دانشگاه، برنامه مقام عالی وزارت و برنامه توسعه هفتم بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز