خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی بارش باران در شمال غرب ایران طی امروز و فردا

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۶۴۵

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ در مناطقی از شمال غرب کشور طی عصر امروز و فردا خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی بعد از ظهر امروز (شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳) در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال آذربایجان غربی، زنجان و قزوین رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

این وضعیت روز یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های مرکزی زاگرس و روز دوشنبه در شمال غرب ادامه دارد. روز دوشنبه همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق شمال شرق و شرق و برخی مناطق مرکزی زاگرس نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. 

روز سه‌شنبه در نیمه غربی و چهارشنبه در نیمه غربی، مناطق مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش روی می‌دهد. بارش‌ها طی روز چهارشنبه در مناطق ذکرشده تشدید می‌شود. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پدیده بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است. از بعدازظهر روز یکشنبه تا سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک روی می‌دهد. طی سه روز آینده دریای خزر مواج است. 

توصیف سامانه: فعالیت سامانه‌های بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ

زمان و منطقه اثر: 

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل. 

یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان. 

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی. 

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز