خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی برای ۱۶ استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۴۵۱

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور برای ۱۶ استان هشدار آب‌گرفتگی، سیلاب، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. فردا با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

یکشنبه آینده در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه علاوه بر شمال غرب، غرب و جنوب غرب در مناطقی از شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و سه‌شنبه در نیمه غربی کشور بارش روی می‌دهد.

تنگه هرمز امروز، دریای عمان امروز و فردا و دریای خزر یکشنبه و دوشنبه مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه‌های بارشی

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

نوع مخاطره: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگمنطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷: خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.

شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۹: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۰ نات و افزایش بیشنیه ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر (با تاکید ویژه بر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان)

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر

اثر مخاطره: خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، احتمال غرق شدن شناور‌های صیادی و اختلال در تردد شناور‌های نیمه‌سنگین، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بندری.

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شنا، منع تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در خصوص فعالیت‌های دریایی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز