خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

خدمت‌رسانی به بیش از ۱۹ هزار مراجعه کننده در نوروز ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۱۴۷

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۱۹ هزار و ۵۲۳بیمار از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا سیزدهم فروردین به مراکز اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه برای درمان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت؛ ایاد بهادری منفرد با اعلام این خبر، افزود: ۱۳هزار و ۵۰۸ نفر از این تعداد مراجعه کننده به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و شش هزار و ۱۵ نفر در بخش‌های مختلف مراکز درمانی بستری شدند. 

وی افزود: ۲۸مورد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی اورژانسی در مرکز آموزشی درمانی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در این بازده زمانی انجام شده است و همچنین از زمان آغاز سال تاکنون ۱۶۷نوزاد در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود متولد شدند. 

بهادری منفرد در ادامه به فعالیت‌های مجموعه بهداشت دانشگاه در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: همکاران پرتلاش مجموعه بهداشت در مجموعه بهداشت محیط، فعالیت‌های خود را از پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ آغاز کرده و تاکنون نیز این طرح ادامه دارد و آمارها نشان می‌دهد در بازه زمانی پانزدهم اسفند۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین، چهار هزار و ۸۹بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز بین راهی داشته‌اند که با معدوم‌سازی بیش یک هزار و ۳۲۹کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی همراه بوده است. 

به گفته بهادری دیگر همکاران مجموعه بهداشت دانشگاه نیز در طول فعالیت ستاد سلامت نوروزی از بیست و چهارم اسفند تا سیزدهم فروردین ۴۲هزار و ۱۶۸ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت، از خدمات این مراکز بهره‌مند شده اند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطر نشان کرد: بنا بر اعلام واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت این دانشگاه طی این بازه زمانی افرادی که دچار حیوان گزیدگی شده‌اند ۱۹۲ دوز واکسن هاری تزریق شده است. 

وی در ادامه این گزارش، به خدمات مجموعه بهداشت در شبانه روز گذشته پرداخت و از رسیدگی ۵۵ مورد شکایت مردمی در سامانه ۱۹۰ خبر داد و گفت: ۱۹۳ مورد بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با سایر نهادهای نظارتی شهرستان به انجام رسید. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه این گزارش به فعالیت‌های مجموعه اورژانس شاهرود در این ایام اشاره کرد که از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون هزار و ۱۱۹ ماموریت اورژانس در شاهرود انجام شده که از این تعداد ۶۳۳ماموریت شهری و ۴۸۹ماموریت جاده‌ای به همت همکاران اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است. 

بهادری با بیان اینکه اورژانس شاهرود طی این بازه زمانی به مصدومان ۱۹۰حادثه ترافیکی شهری و جاده‌ای خدمات‌رسانی کردند، گفت: بالگرد اورژانس به هفت مورد ماموریت اعزام شد و ۱۸ مصدوم حوادث ترافیکی را به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انتقال داد. 

وی از برقراری ۴ هزار و ۳۰۱ تماس با اورژانس طی این بازه زمانی خبر داد و گفت: ۷۱۷بیمار پس از اعلام به این مراکز با اعزام نیرو در محل تحت درمان قرار گرفتند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین به فعالیت‌های مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: ۱۷۷ نمونه مواد غذایی به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو این معاونت و انجام بیش از ۳۲۸ آزمایش بر روی نمونه‌های دریافتی، که تعداد ۴۱ نمونه با استانداردهای ملی و ضوابط سازمان غذا و دارو مطابقت نداشته و غیرقابل مصرف بوده است. 

بهادری، تعداد ۳۳ مورد بازدید توسط کارشناسان اداره نظارت و کنترل بر مواد غذایی از کازخانجات تولیدی مواد غذایی و فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل و ۲۶ مورد بازدید توسط بازرسین از داروخانه‌های شهرستان شاهرود اعلام کرد. 

وی در پایان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیش از۵۶ درصد از کل از مساحت استان سمنان را تحت پوشش خدمت‌رسانی خود دارد وعلاوه بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ارائه خدمات سلامتی به ساکنان مناطق شهری و روستایی و سالانه حدود بیش از ۱۵ میلیون مسافر و زائران امام رضا (ع) نیز از خدمات اورژانسی، بهداشتی و درمانی واحدهای مختلف این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز